لاوروف: مسکو به تمامی تعاهدات در برابر ایران پایبند است

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۴ کد : ۱۲۶۴۷ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه‌ روسیه‌ در پاسخ به‌ سؤال خبرگزاری فارس گفت: مسکو پایبند تمامی تعهدات و توافقنامه‌های خود با ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه‌ روسیه‌ در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای عراقی خود در بغداد در پاسخ به‌ سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس در رابطه‌ با موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و تعهدات روسیه‌ در قبال کشورمان گفت: مسکو پایبند تمامی تعهدات و توافقنامه‌های خود با ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی است.

وی در عین حال بر لزوم پایبندی کشورهای جهان به‌ قوانین بین‌المللی تاکید کرد و افزود: همه‌ کشورهای جهان از جمله‌ ایران باید به‌ تعهدات و قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و بندهای آن را اجرا کنند.

وزیر امور خارجه‌ روسیه‌ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره‌ به‌ رخدادهای اخیر خاورمیانه‌ و کشورهای عربی ، تصریح کرد: مسکو قاطعانه با هرگونه مداخله کشورهای خارجی در امور داخلی کشورهای خاورمیانه و کشورهای عربی مخالف است.

لاوروف بر ضرورت حل مشکلات و اختلافات کشورهای عربی از طریق مردم این کشورها تاکید کرد و گفت: مسائل و اختلافات کشورهای عربی باید توسط مردم داخلی برطرف شود و حل اختلافات از طریق حمله‌ نظامی به‌ هیچ وجه‌ قابل قبول نیست.

وزیر امور خارجه‌ روسیه‌ در ادامه‌ این کنفرانس خبری از آمادگی شرکت‌های نفتی روسیه‌ برای بهربرداری از میدان‌های نفتی عراق خبر داد و گفت: روسیه‌ آماده‌ همکاری با عراق در تمامی زمینه‌های اقتصادی و سیاسی است.

وی افزود: شرکت‌های روسیه‌ای آماده‌ بهربرداری و کشف و استخراج نفت از عراق هستند و در این زمینه‌ با دیگر شرکت های خارجی رقابت می‌کنند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته‌ برای دومین بار در 10 سال گذشته‌ وارد بغداد پایتخت عراق شد و با مقامات بلندپایه‌ این کشور از جمله‌ نوری المالکی نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق دیدار و گفت‌گو کرد.

لاوروف پیش از این و در سال 2003 میلادی به‌ عراق سفر کرده‌ بود.



نظر شما :