ابراز تمایل پادشاه بحرین برای مذاکره با ایران

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۲۶۴۸ سرخط اخبار

پادشاه بحرین در نشست روز گذشته شورای همکاری خلیج فارس که در آن به ایران اتهاماتی وارد شد، تاکید کرد که تمایل دارد مشکلات را از طریق گفت‌وگو با ایران حل و فصل کند.

به گزارش فارس، شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته در ریاض تشکیل جلسه داد و پذیرش عضویت اردن و مغرب در این شورا و وارد کردن اتهاماتی به ایران از جمله مسائل مهم آن بود.

سران شش کشور خلیج فارس در این نشست بار دیگر در راستای سیاست‌های آمریکا در منطقه و علیه ایران، بشدت از تهران به دلیل حمایت از مردم بحرین انتقاد کردند.

اعضای شورای همکاری خلیج فارس مواضع حمایت‌کننده ایران از مردم بحرین را دخالت در امور این کشور خواندند و در بیاینه پایانی نشست خود ادعا کردند: سران خلیج [فارس] نگرانی شدید خود را از دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عضو شورای همکاری اعلام می‌کنند.

در حالی که عربستان با اعزام نیروی نظامی به بحرین در حال سرکوب و کشتار و هتک حرمت مردم این کشور است، شورای همکاری خلیج فارس به ریاست عربستان، مدعی شد که مواضع ایران «نقض اصول حسن همجواری و عرف و قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی است».

در همین نشست، «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین اعلام کرد که کشورش تمایل دارد مشکلات را از راه گفت‌وگو با ایران حل و فصل کند.

حمد بن عیسی که مواضع ایران را دخالت در کشورش می‌داند و از سویی دیگر از نیروهای نظامی عربستان و امارات برای سرکوب مردم خود کمک می‌گیرد، تصریح کرد که وی تا حد امکان دست خود را به سوی برادران خود در ایران دراز می‌کند.

همچنین یک مقام مسئول در این نشست که خواست نامش فاش نشود گفت: با ایران مناسباتی داریم و موضوع سفر علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران به سه کشور عربی در روزهای اخیر (قطر، عمان و امارات)، بررسی خواهد شد.



نظر شما :