هشدار نخست وزیر پاکستان به کاخ سفید

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۹ کد : ۱۲۶۵۹ سرخط اخبار
"یوسف رضا گیلانی " با ابراز تأسف از اقدام یک‎جانبه آمریکا در "ابیت‌آباد "، هشدار داد هر نوع حمله به تأسیسات استراتژیک این کشور، با تمام قدرت پاسخ داده خواهد شد.

خبرگزاری فارس گزارش داد: نخست وزیر پاکستان با ابراز تأسف از اقدام یک‏جانبه آمریکا در عملیات کشتن اسامه بن لادن تأکید کرد که پاکستان حق تلافی این حمله را با تمام قدرت برای خود حفظ می‌کند.

"یوسف رضا گیلانی " با ابراز تأسف از اقدام یک‎جانبه آمریکا در "ابیت‌آباد "، هشدار داد هر نوع حمله به تأسیسات استراتژیک این کشور، با تمام قدرت پاسخ داده خواهد شد.

گیلانی که در مجلس ملی این کشور سخن می‌گفت، با اشاره به حمله نیروهای ویژه آمریکایی به عمق خاک پاکستان، گفت: آمریکا از توانایی تکنولوژیکی خود برای فرار از دست سیستم‌های راداری پاکستان استفاده کرد. وی با اشاره به اینکه خطراتی در یک جانبه‌گرایی وجود دارد، خواستار همکاری اطلاعاتی و پایان دادن به این بازی شد.

گیلانی با پذیرش شکست اطلاعاتی، گفت، تحقیقات در مورد حضور بن لادن در ابیت‌آباد آغاز شده است تا مشخص شود که حضور اسامه بن لادن چگونه توانسته از دید ISI و سایر آژانس‌های اطلاعاتی پنهان بماند.

وی همچنین از برگزاری جلسه مشترک و علنی پارلمان در تاریخ 13 مه (23 اردیبهشت) خبر داد و گفت مجلس برای حفاظت کشور در برابر تهدیدات، سیاستی را تدوین کرده و تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.

گیلانی تأکید کرد که پاکستان درباره این مسئله ملی کوتاه نیامده و مصمم است تا اجازه ندهد از خاکش برای تروریسم استفاده شود.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به وقایعی که منجر به حمله نیروهای شوروی به افغانستان، تولد جنبش آزادی با حمایت جامعه جهانی و در نهایت تشکیل سازمان تروریستی القاعده شد، پرسید چه‎کسی مسئول تشکیل القاعده و ظهور اسطوره‌ای به نام اسامه بن لادن شد.

وی در ادامه تصریح کرد که پاکستان یا افغانستان بن لادن را دعوت نکرده بودند.

نظر شما :