آمریکا آماده گفت‌وگو با ایران است

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۷:۱۷ کد : ۱۲۶۶۵ سرخط اخبار
روزنامه «رسالت» نوشت: وزارت خارجه آمریکا آمادگی خود را برای گفت‌وگو با ایران در زمینه موضوع هسته‌ای اعلام کرد، اما به زمان احتمالی دیدار با مقامات ایرانی و مکان برگزاری آن اشاره‌ نکرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «مارک تونر»، معاون سخنگوی رسمی وزارت خارجه آمریکا گذشته در واکنش به سخنان محمود احمدی‌نژاد مبنی بر ازسرگیری مذاکرات کمیته 1+5 با ایران در استانبول در آینده‌ نزدیک گفت: نمی‌توانم چیزی را در این باره تأیید کنم.

روسیا الیوم تصریح کرد: وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سخنان محمود احمدی نژاد آمادگی خود را برای اجرای مذاکره با ایران در خصوص برنامه هسته‌ای اعلام کرد بدون اینکه به زمان یا مکان احتمالی آن اشاره‌ای کند. تونر افزود: بالطبع از دور اخیر مذاکرات 1+5 با ایران زمان گذشته است و ما اهداف خود را توضیح دادیم اما بار دیگر از گفت‌وگو حمایت می‌‌کنیم.

این مقام آمریکایی در جمع خبرنگاران ادامه داد: همان گونه که پیشتر هم گفته بودیم، در به روی مذاکره همچنان باز است و اگر خبر تأیید شده‌ای درباره مذاکره با ایران در اختیارم قرار گرفت، آن را به اطلاع خواهم رساند.

رئیس جمهور ایران دیروز در نشست خبری در استانبول اعلام کرد ایران بزودی گفت‌وگوهای خود را با گروه 1+5 آغاز خواهد کرد و دور بعد مذاکرات در استانبول خواهد بود. آخرین دور مذاکرات ایران و 1+5 روزهای 21 و 22 ژانویه گذشته در استانبول برگزار شد.



نظر شما :