مسکو پایبند تعهدات خود در قبال ایران است

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۷:۱۸ کد : ۱۲۶۶۶ سرخط اخبار

 وزیر امور خارجه‌ روسیه‌ در پاسخ به‌ سؤال خبرگزاری فارس گفت: مسکو پایبند تمامی تعهدات و توافق‎نامه‌های خود با ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی است.

"سرگئی لاوروف " وزیر امور خارجه‌ روسیه‌ در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای عراقی خود در بغداد در پاسخ به‌ سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس در رابطه‌ با موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و تعهدات روسیه‌ در قبال کشورمان گفت: مسکو پایبند تمامی تعهدات و توافقنامه‌های خود با ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی است.

وی در عین حال بر لزوم پایبندی کشورهای جهان به‌ قوانین بین‌المللی تاکید کرد و افزود: همه‌ کشورهای جهان از جمله‌ ایران باید به‌ تعهدات و قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و بندهای آن را اجرا کنند.

وزیر امور خارجه‌ روسیه‌ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره‌ به‌ رخدادهای اخیر خاورمیانه‌ و کشورهای عربی تصریح کرد: مسکو قاطعانه با هرگونه مداخله کشورهای خارجی در امور داخلی کشورهای خاورمیانه و کشورهای عربی مخالف است.

لاوروف بر ضرورت حل مشکلات و اختلافات کشورهای عربی از طریق مردم این کشورها تاکید کرد و گفت: مسائل و اختلافات کشورهای عربی باید توسط مردم داخلی برطرف شود و حل اختلافات از طریق حمله‌ نظامی به‌ هیچ وجه‌ قابل قبول نیست.

وزیر امور خارجه‌ روسیه‌ در ادامه‌ این کنفرانس خبری از آمادگی شرکت‌های نفتی روسیه‌ برای بهره‎برداری از میدان‌های نفتی عراق خبر داد و گفت: روسیه‌ آماده‌ همکاری با عراق در تمامی زمینه‌های اقتصادی و سیاسی است.

وی افزود: شرکت‌های روسیه‌ای آماده‌ بهره‏برداری و کشف و استخراج نفت از عراق هستند و در این زمینه‌ با دیگر شرکت های خارجی رقابت می‌کنند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته‌ برای دومین بار در 10 سال گذشته‌ وارد بغداد پایتخت عراق شد و با مقامات بلندپایه‌ این کشور از جمله‌ نوری المالکی نخست وزیر و رئیس پارلمان عراق دیدار و گفت‌گو کرد.
لاوروف پیش از این و در سال 2003 میلادی به‌ عراق سفر کرده‌ بود.

نظر شما :