زیباری: منافقین ظرف 6 ماه قطعا از عراق می روند

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۹ کد : ۱۲۶۹۰ سرخط اخبار
 وزیر امور خارجه عراق در گفت‌وگو با مسئول روابط خارجی اتحادیه‌ اروپا ضمن تاکید بر قطعی بودن اخراج منافقین در 6 ماه‌ آینده‌، خواستار آن شد که کشورهای اروپایی افراد ساکن در این اردوگاه را در کشورهایشان بپذیرند.

به‌گزارش خبرگزاری فارس در بغداد، وزارت امور خارجه‌ عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: "هوشیار زیباری " وزیر امور خارجه‌ عراق در گفت‌وگوی تلفنی با "کاترین اشتون " مسئول سیاست خارجی اتحادیه‌ اروپا گفته‌ است تصمیم دولت عراق برای اخراج گروهک منافقین از عراق در 6 ماه‌ آینده‌ قطعی است.

در این بیانیه‌ که‌ نسخه‌ای از آن در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس قرار گرفته‌ آمده‌ است: وزیر امور خارجه‌ عراق به‌ همتای اروپایی خود گفته‌ است اکنون زمان آن فرا رسیده است که مسئله منافقین در عراق با انتقال آنها به خارج از کشور حل و فصل شود.

زیباری با تاکید بر اینکه‌ حضور منافقین در خاک عراق با قانون اساسی این کشور مغایرت دارد، گفت: قانون اساسی عراق اجازه حضور سازمان‌های خارجی را که اقتدار و تمامیت ارضی عراق را به نوعی خدشه دار می کنند، نمی دهد.

وزیر امور خارجه‌ عراق در ادامه‌ گفت‌وگوی خود از مسئول روابط خارجی اتحادیه‌ اروپا خواسته‌ است که‌ از هم اکنون به‌ فکر مکان دیگری برای اعضای سازمان منافقین باشند چرا که‌ آنها تا پایان سال میلادی جاری باید به‌ طور کلی خاک عراق را ترک کرده‌ باشند.


نظر شما :