ارتش سوریه از حمص خارج شد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۰۰:۰۳ کد : ۱۲۶۹۵ سرخط اخبار
به گزارش فارس، خبرنگار شبکه خبری العالم در دمشق گزارش داد که ارتش سوریه بامداد امروز شهر حمص را ترک کرد.

خبرگزاری سوریه "سانا " نیز گزارش داد که مردم دو استان حمص و درعا از اقدام ارتش و نیروهای امنیتی برای بازگردان آرامش و امنیت به آن استقبال کردند.

یک منبع امنیتی نظامی در این باره گفت که ده‌ها افراد مظنون در این دو استان دستگیر شدند و در جریان این درگیریها دو نفر از نیروهای امنیتی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند. در جریان این درگیری همچنین چندین نفر از عناصر مسلح کشته و زخمی شدند.

"بشار اسد " رئیس جمهوری سوریه دیروز در دیدار گروهی از مردم این کشور تاکید کرد، این مردم هستند که آزادی را تعیین می کنند و نه طرف‌های خارجی.

منابع رسمی دیروز اعلام کردند، سوریه تصمیم گرفته است کمیته‌ای را برای تدوین قانون جدید انتخابات بر اساس معیارهای بین المللی طی مدت کمتر از 2 هفته، تشکیل دهد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با اعلام این خبر تاکید کرد، عادل سفر نخست وزیر این کشور تصمیم گرفته است این کمیته را برای تدوین قانون جدید انتخابات بر اساس بهترین معیارهای بین المللی و متعارف تشکیل دهد.

بر اساس این گزارش، کمیته مذکور طی مدت کمتر از 2 هفته نتایج فعالیت‌های خود را به رئیس مجلس سوریه ارایه می کند. از سوی دیگر، شبکه ماهواره ای سوری "الدنیا " که شبکه ای خصوصی است، اعترافات یکی از عاملان حوادث اخیر سوریه را پخش کرد. بر اساس این اعترافات، فرزندان "عمر سنقر " که در بیروت ساکن هستند، با سوء استفاده از نیازمندی برخی شهروندان سوری آنها را برای توطئه علیه کشور بکار می گرفتند.
 

نظر شما :