مبادلات تجاری ایران و آمریکا نصف شد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۹ کد : ۱۲۷۰۱ سرخط اخبار
فارس - دفتر آمار آمریکا اعلام کرد مبادلات تجاری این کشور با ایران در سه ماه نخست 2011با 50 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 46.5 میلیون دلار رسید.

دفتر آمار آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و آمریکا در سه ماه نخست سال 2011 میلادی به 46.5 میلیون دلار رسید. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 50 درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش در سه ماه نخست 2011 بالغ بر 46.1 میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 48 درصد کاهش داشته است. واردات این کشور از ایران نیز با کاهش قابل توجه 98 درصدی رو به رو شده است و به 0.4 میلیون دلار رسیده است.

دولت آمریکا از ابتدای سال 2011 و در راستای قوانین جدید تحریمی خود علیه ایران واردات خود از ایران را به مرز صفر رسانده است. در سال های قبل واردات ماهانه آمریکا از ایران حدود 6 میلیون دلار بوده است که رقم قابل توجهی را شامل نمی شود. عمده واردات آمریکا از ایران مربوط به فرش، خاویار و پسته است. برخی فعالان بازار می گویند ورود این محصولات به آمریکا از طریق کشورهای ثالث ادامه یافته است.

بر اساس این گزارش صادرات آمریکا به ایران در ماه فوریه 2011 بالغ بر 16.4 میلیون دلار بوده که این رقم در ماه مارس به 13.9 میلیون دلار کاهش یافته است. واردات آمریکا از ایران نیز در ماه فوریه 0.3 میلیون دلار بوده که این رقم در ماه مارس به صفر رسیده است.

نظر شما :