جزئیات جدیدی از نحوه کشته شدن بن‌لادن

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۸:۲۶ کد : ۱۲۷۰۷ سرخط اخبار
شبکه خبری سی.‌بی.‌اس آمریکا گزارش داد که نیروهای ویژه آمریکایی که عملیات کشتن رهبر القاعده را اجرا کردند، با دوربین‌های کوچکی که در کلاه آنها تعبیه شده بود، از این عملیات فیلمبرداری کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این شبکه خبری آمریکایی گزارش داد که کماندوهای آمریکایی که به محل سکونت بن لادن در روز 2 مه حمله کرده و وی را کشتند، در کلاه خود دوربین‌های کوچکی داشتند.

مقامات آمریکایی که تصاویر این عملیات 40 دقیقه‌ای را مشاهده کرده‌اند، می‌گویند که تنها درگیری مسلحانه در این عملیات در بیرون ساختمان اصلی مجتمع انجام شد که در جریان آن پیام‌رسان‌های بن لادن شروع به شلیک تیر کرده‌ و در نهایت در درگیری کشته شدند.

پس از آن کماندوهای آمریکایی برای نخستین بار اسامه بن لادن را در بالکن طبقه سوم مشاهده کرده و به وی شلیک کردند، اما وی به یک اتاق خواب پناه برد.

نخستین عضو نیروهای ویژه آمریکا که وارد اتاق شد، دختران بن لادن را که همراه وی در اتاق بودند کنار زد و کماندوی دوم این گروه با یکی از همسران بن لادن مواجه شد که یا خود به سوی این کماندو حمله‌ کرده و یا از پشت او را هل دادند.

به گزارش شبکه سی.‌بی.‌اس، این کماندو همسر بن لادن را از سر راه خود کنار زده و گلوله‌ای را به سینه بن لادن شلیک کرد.

پس از وی نیز کماندوی سوم به سر بن لادن شلیک کرده و وی را کشت.
 

نظر شما :