نخست‌وزیر انگلیس دستور خروج از افغانستان را صادر کرد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۲۷۰۸ سرخط اخبار
نخست وزیر انگلیس به فرماندهان نظامی ارتش این کشور دستور داد تا روند خروج انگلیس از افغانستان را از تابستان آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دستور از سوی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس هم‌سو با اعلام دولت آمریکا برای کاهش سطح نیروهای آمریکایی در افغانستان است.

با این حال فرماندهان نظامی انگلیس در مورد خروج زودهنگام نیروها از افغانستان شک و تردید دارند و برخی از آنها معتقدند که خروج زودهنگام نیروها از افغانستان می‌تواند به گروه طالبان اجازه دهد تا بار دیگر مواضع خود را در طالبان تثبیت کند.

این فرماندهان نظامی انگلیس اعلام کردند که به جای خروج کامل 10 هزار نیرو از افغانستان، دیوید کامرون دستور خروج اولیه 450 سرباز را همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از این کشور در ژوئیه صادر کند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، گزارش‌ها حاکی از آن است که ژنرال سر دیوید ریچاردز، رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس نیز مخالفت خود را با کاهش نیروهای مستقر انگلیس در افغانستان اعلام کرده است.

در مورد کاهش سطح نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز اختلافاتی میان مقامات واشنگتن وجود دارد.

در حالی که برخی از مقامات کنگره آمریکا خواهان کاهش چشمگیر سطح نیروها در افغانستان هستند، پنتاگون خواستار خروج فقط 2000 نیرو از 10 هزار نیرو در افغانستان است.

به گفته مقامات انگلیس، به رغم مخالفت ژنرال‌های انگلیسی در مورد خروج زودهنگام نیروها از افغانستان، دیوید کامرون تاکید دارد که نقش نظامی انگلیس در افغانستان باید تا سال 2014 پایان یابد.
 

نظر شما :