سرکوب شدید شیعیان در بحرین همچنان ادامه دارد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۳ کد : ۱۲۷۱۷ سرخط اخبار

سیاست سرکوب علیه مسلمانان و شیعیان بحرینی و همچنین تخریب مساجد و حسینیه ها توسط ماموران مزدور و نیروهای امنیتی بحرین ، با شدت ادامه دارد. 

به گزارش ایرنا، بر اساس خبرهای دریافتی نیروهای امنیتی بحرین بتازگی به مسجد امام صادق ( ع ) در منطقه درّاز حمله کردند.

شبکه تلویزیونی المنار تصاویری را پخش کرد که نشان می داد نیروهای امنیتی بحرین دستگاه های صوتی را تخریب کرده و به قران ها و کتاب های دینی اهانت کرده بودند. متولیان این مسجد گفته اند نیروهای امنیتی دستگاه های الکترونیکی این مسجد را مصادره کرده اند.

از سوی دیگر ، رئیس شورای علمای بحرین روز جمعه تاکید کرد که روابط میان ملتها و دولتها به یکی از این سه صورت است یا سیاست سرکوب ، یا سیاست وعده و فریب و یا سیاست اصلاحگرایانه حقیقی.

شیخ عیسی قاسم در خطبه های نماز جمعه مسجد امام صادق ( ع ) بحرین گفت: اگر راه حل امنیتی بر اساس خائن شمردن کسانی که به راهپیمایی های مسالمت امیز اقدام می کنند باشد پس دولت باید صدها هزار نفر از مردم این کشور کم جمعیت را به عنوان اینکه مشکل افرین هستند به دریا بریزد یا به بیرون کشور تبعید کند.

گزارش دیگری حاکیست که به گفته یک مبارز بحرینی ، بیش از 90 زن اعم از دکتر، وکیل و روزنامه نگار در زندانهای بحرین مورد تجاوز، بی اخلاقی، هتک حرمت و ضرب و شتم قرار گرفته اند.

'سعید الشهابی' که به همراه هیات همراه در نماز جمعه شهرستان ری شرکت کرده بود، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: باوجود این همه فشار و ظلم، مردم بحرین برای رسیدن به آزادی های مورد نظر خود اصرار دارند و می خواهند در مسیر اهل بیت زندگی کنند .

وی با بیان این که مردم ایران باید قدر نعمت های مادی و امنیتی که در کشورشان وجود دارد را بدانند، افزود: شما با آسایش و کرامت در مسیر اهل بیت آزادانه زندگی می کنید اما براداران شما در بحرین از نبود این آزادی هادر انجام امور دینی رنج می برند.

الشهابی با محکومیت جنایتکاران در کشورش، گفت: در طول سه ماه گذشته ظلم و تجاوز به مردم و زنان بحرینی ادامه دارد و از زمانی که ارتش وهابی سعودی وارد کشورمان شده، جنایات هم بیشتر شده است.

وی همچنین اضافه کرد که در بحرین بیش از 40 مسجد را خراب کرده اند و در حال تخریب مساجد دیگر هستند و همچنین حسینیه ها و مراکز عزاداری تحت نظر سازمان امنیت بحرین در معرض تخریب قرار گرفته است. 



نظر شما :