دیدار نمایندگان بارز فلسطینی با سفیر ایران در لبنان

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۲۷۱۹ سرخط اخبار

درحالی که فلسطینی ها در سرتاسر جهان از جمله لبنان خود را برای حرکت نمادین روز یکشنبه به سمت فلسطین اشغالی آماده می نمایند، روسای گروهها و شخصیت های بارز فلسطینی در لبنان شامل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، جهاد اسلامی، جنبش فتح، جبهه خلق برای آزادی فلسطین(فرماندهی کل)، جبهه آزادیبخش فلسطین، جبهه دموکراتیک، جبهه خلق و گروههای وابسته به ساف و همچنین دهها تن از اندیشمندان و پژوهشگران فلسطینی مقیم لبنان جمعه شب در ضیافت سفارت جمهوری اسلامی ایران شرکت نمودند.

غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم از گام جدی گروههای فلسطینی برای تحقق وحدت ملی و حل اختلافات داخلی استقبال و این اقدام را به ملت فلسطین تبریک گفت.

وی ابراز امیدواری کرد که این مسیر در نهایت به آزادی سرزمین فلسطین و مسجدالاقصی ختم گردد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین در آستانه سالروز اشغال فلسطین(نکبه عظیم)، اشغال فلسطین و تاسیس رژیم جنایتکار صهیونیستی در قلب امت اسلامی را نکته سیاه تاریخ خواند و از همه فلسطینی ها در سرتاسر جهان از جمله آوارگان فلسطینی در لبنان خواست روز یکشنبه 25 اردیبهشت 1390 را در راستای تاکید بر حق بازگشت به سرزمین مادری، فعالانه پاس بدارند و به همه جهانیان و رژیم صهیونیستی نشان دهند که ملت فلسطین و جوانان مقاومش زنده بوده و اجازه نمی دهند صهیونیسم بین الملل و غربی ها حقوق آنان را غصب نمایند.

در ادامه این ضیافت، نمایندگان گروههای فلسطینی از جمله حماس، جهاد اسلامی، جنبش فتح و جبهه دموکراتیک به ایراد سخنرانی پرداختند.

'اسامه حمدان' مسئول روابط خارجی حماس، 'ابوعماد رفاعی' نماینده جهاد اسلامی، 'محمود اسدی' (از نمایندگان محمود عباس – ساف)، 'جمال قشمر' (عضو شورای انقلابی جنبش فتح) و 'علی فیصل'(مسئول جبهه دموکراتیک) با تشکر از رهبری، ملت و مسئولان جمهوری اسلامی ایران به سبب حمایت های بی دریغ از مظلومان به ویژه ملت فلسطین، بر پایبندی خود به اصول و حقوق اساسی فلسطینی و مبارزه و مقاومت در برابر اشغالگران قدس تاکید نمودند.

آنان همچنین از هموطنان خود خواستند در هر کجای دنیا که حضور دارند، روز یکشنبه به سمت فلسطین اشغالی حرکت نمایند.

نماینده حزب الله نیز در سخنرانی خود از پایداری ملت فلسطین به ویژه آوارگان فلسطینی در مقابل مصائب و تجاوزات رژیم صهیونیستی تقدیر نموده و خواستار مشارکت جدی و فعال آنان در همایش 15 می و حرکت به سمت فلسطین اشغالی شد.



نظر شما :