عبدالحلیم خدام از شاهزاده عربستانی سیلی خورد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۹ کد : ۱۲۷۲۱ سرخط اخبار

درگیری شدید یک شاهزاده سعودی با معاون فراری رئیس جمهوری سوریه در نشست بررسی راههای بی ثباتی این کشور در پاریس، برگزاری تجمعات در برخی شهرها و تاکید وزیر اطلاع رسانی سوریه بر انجام گفتگوی ملی از مهمترین تحولات این کشور است.

به گزارش مهر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد وزارت امور خارجه انگلیس با فراخوانی سفیر سوریه درباره اتخاذ تدابیر دیگری علیه این کشور هشدار داد.

شبکه الجزیره به نقل از وزیر اطلاع رسانی سوریه گزارش داد : طی روزهای آینده نشست فراگیر گفتگوی ملی در این کشور با هدف بررسی مشکلات و راههای پایان دادن به اوضاع کنونی برگزار می شود.

اما شبکه الجزیره که در خصوص جنایات وحشیانه آل خلیفه و رژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس در بحرین سیاست سانسور و سکوت را در پیش گرفته است، مدعی شد : امروز تظاهرات گسترده ای در شهرهای مختلف سوریه از جمله حما، منبح، بانیاس، قامشلی و ... برگزار شد.

این شبکه افزود : پیش از این تظاهرات، مقامات سوری اقدام به تشدید تدابیر امنیتی و بازداشتهای گسترده دست زدند.

این در حالی است که تلویزیون سوریه تصاویر جدیدی را درباره عوامل پشت پرده ناآرامیهای این کشور به همراه اعترافات افراد دستگیر شده پخش کرد.

از سوی دیگر شبکه العربیه که همچون الجزیره به سانسور شدید تحولات بحرین و سرکوب مردم بی دفاع این کشور ادامه می دهد، از خروج نیروهای ارتش سوریه از شهر بانیاس خبر داد.

نشست جنجالی عاملان آشوب و بی ثباتی در سوریه در پاریس

خبر دیگر اینکه عبدالحلیم خدام معاون فراری رئیس جمهوری سوریه با هدف متشنج کردن اوضاع این کشور، نشستهایی را با برخی مقامات سعودی و سیاستمداران لبنانی وابسته به جریان 14 مارس در پاریس برگزار می کند.

به گزارش العالم، یک منبع نزدیک به عبدالحلیم خدام گفت : در نشستی با حضور خدام و شاهزاده سعودی بندر بن سلطان که در پاریس برگزار شد دو شخصیت که یکی لبنانی از جریان موسوم به میانه ‌رو یعنی جریان مرتبط به آمریکا و دیگری یک سوری از اعضای گروه اخوان المسلمین در خارج سوریه بود حضور داشتند.

این نشست به درگیری شدید درباره اوضاع در سوریه انجامید به طوری که بندر سیلی‌ به صورت خدام زد و گفت : اطلاعات و گزارشهای تو دروغ است و تو در سوریه هیچ گونه حضوری نداری و مستحق پولهایی که به تو داده می شود، نیستی.

بندر سپس خطاب به خدام گفت: تو گفته بودی که رژیم سوریه در مدت دو هفته سقوط خواهد کرد و تو همه چیز را آماده کرده ای، تو ما را فریفتی و اینک چه اتفاقی افتاده است.. جز این است که در باتلاق فرو رفته‌ایم و همه برگهای برنده‌‌مان رو خواهد شد.

بندر سپس فوراً منزلی را که جلسه در آن برگزار شده بود به همراه افسری فرانسوی ترک کرد.



نظر شما :