اوباما تهدید به استیضاح شد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۷:۱۶ کد : ۱۲۷۳۳ سرخط اخبار
ایرنا- سناتورهای جمهوریخواه تهدید کردند در صورتی که اوباما به مسئله کسری بودجه و بدهی های آمریکا به سرعت رسیدگی نکند، به جرم تخطی از انجام وظایف در کنگره استیضاح خواهد شد.
 
'میچ مک کانل' رهبر اقلیت جمهوریخواهان در سنای آمریکا روز گذشته قبل از نشست اوباما با سران جمهوریخواه سنا اظهار داشت : اکنون لازم است مشکل کسری بودجه و بدهی های آمریکا مورد بررسی و توجه جدی قرار گیرد.
وی افزود : ادامه بی توجهی اوباما به این مشکلات به منزله تخطی از انجام وظایف قانونی است و در واقع به دنیا اعلام می شود که آمریکا تمایلی برای حل مشکلاتش ندارد.
مک کانل با بیان اینکه جمهوریخواهان هرگز چنین مسئله ای را نمی پذیرند، گفت : این پیام همیشگی ما است و با همین پیام به کاخ سفید می رویم.
بر اساس قانون اساسی آمریکا رییس جمهور برای جرائمی مانند خیانت، رشوه خواری و جرمهای از این قبیل استیضاح می شود، رییس جمهور آمریکا چون فرمانده کل قوا هم محسوب می شود، جرم تخطی در انجام وظیفه برای فرماندهان جرمی سنگین به شمار می رود.
اوباما روز پنجشنبه از سران جمهوریخواه در سنا برای گفت و گو بر سر مسائل مختلف از جمله حل چالش کسر بودجه و بدهی های آمریکا دعوت کرده است.


نظر شما :