نخستین اظهارات پدرزن بن لادن

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۷:۱۸ کد : ۱۲۷۳۴ سرخط اخبار
پدر زن یمنی بن لادن که رهبر القاعده را با عنوان شیخ خطاب می کرد در گفتگو با یک روزنامه عربی اظهار داشت: می خواهم دخترم و فرزندانش را ببینم تا از سلامتی آنان اطمینان حاصل کنم.

به گزارش خبرگزاری مهر، "احمد عبدالفتاح عبدالجبار الساده" پدر "امل الساده" کوچکترین زن بن لادن که هم اکنون 29 سال داشته و در بازداشت نیروهای پاکستانی قرار دارد در گفتگو با القدس العربی اظهار داشت: سفارت پاکستان در صنعا (پایتخت یمن) به ما وعده کرد که اطلاعات لازم درباره وضعیت جسمانی دخترم و فرزندانش را در اختیارمان قرار می دهد اما تاکنون به این وعده عمل نکرده است.

وی با اشاره به زخمی شدن دخترش در جریان عملیات نیروهای آمریکایی علیه بن لادن افزود: من از سال 2001 تاکنون دخترم را ندیده ام و تماسی هم با وی نداشته ام. می خواهم دخترم و فرزندانش را ببینم تا از سلامتی شان اطمینان حاصل کنم.

این مرد یمنی که سه بار ازدواج کرده و از سه زن خود 17 بچه دارد. وی که در سالهای گذشته به علت برخی اختلافات از مادر امل جدا شده و در این باره می گوید: چندین بار تلاش کردم مادر امل را به خانه بازگردانم اما همگی تلاشهایم به شکست منجر شد.

پدر امل اهل منطقه "اب" در یمن است ولی پس از بازنشستگی به صنعا نقل مکان کرده و هم اکنون مشغول به کاری نیست. وی با ابراز تمجید از شجاعت دخترش که در زمان بمباران نیروهای آمریکایی از خود و همسرش دفاع کرده، افزود: به دخترم افتخار می کنم و البته تمامی دختران یمنی این گونه اند.

وی افزود: من علاوه بر آمادگی برای پذیرفتن امل و فرزندانش در یمن، آمادگی دارم دو زن دیگر "شیخ بن لادن" را هم در خانه ام میهمان کنم. این مسئله از سنتهای اصیل عربی و اسلامی ماست.

پدرزن بن لادن در ادامه با اشاره به مشکلاتی که پس از ازدواج دخترش با سرکرده القاعده برایش پیش آمده افزود: پس از حوادث 11 سپتامبر بازداشت شدم که پس از تقاضای شیوخ قبایل یمن از "علی عبدالله صالح" موجبات آزادی من فراهم آمد. بازداشت دختر من بر اساس تمامی ادیان الهی امری ناپسند و زشت است. این زن گناهی ندارد و در شرایط بسیار سختی قرار دارد. کشته شدن همسرش در جلوی چشمانش برای وی کافی است و ما خواهان بازگشتش هستیم.

خاطرنشان می شود اسامه بن لادن در سال 1999 (قبل از حوادث 11 سپتامبر) با امل که در آن زمان 17 سال داشت، ازدواج کرد. امل در آن زمان کوچکترین و پنجمین زن رهبر القاعده محسوب می شد.

پدر امل در این باره می گوید: درخواست ازدواج بن لادن با دخترم از سوی یک واسطه مطرح شد و من این تقاضا را به وی منتقل کردم. من با توجه به شرایطی که در آن زمان رهبر القاعده داشت و تحت پیگرد آمریکاییها بود دخترم را در جواب دادن به این تقاضا آزاد گذاشتم که وی پاسخ مثبت داد و این سرنوشت وی بود که دخترم از آن رضایت دارد.

نزدیکان خانواده الساده تاکید دارند که مهریه در نظر گرفته شده از سوی رهبر القاعده برای امل در سال 1999 به میزان 5 هزار دلار بوده است. در آن زمان دو مراسم جشن قبل از سفر امل به افغانستان برگزار شده بود. همچنین بن لادن امل را درباره باقی ماندن در یمن و یا حضور در کنار وی در افغانستان آزاد گذاشته است. اما امل تصمیم گرفته که در کنار بن لادن در افغانستان باشد.

 

نظر شما :