گزارش تصویری/خانواده جنجالی بن‌لادن

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۸:۵۳ کد : ۱۲۷۳۸ سرخط اخبار

رهبر القاعده فرزند تاجر ثروتمند عربستانی با 50 برادر و خواهر بود. پدرش بزرگ خاندان لادن ها از جوانی با خانواده سعودی ها حشر و نشر زیادی داشت و بقولی با ملک فیصل سر و سر داشت. وی در یک سانحه هوایی کشته شد، اما برای بچه هایش چیزی حدود 16 میلیارد دلار ارث بر جای گذاشت. اسامه در سن 16 سالگی اولین همسر خود را اختیار کرد و پس از آن چهار بار دیگر ازدواج کرد.

درباره فرزندان بن لادن گفته می شود که وی تا سال ۲۰۰۰ ،۱۱ پسر داشته که ۹ تن از آنها در افغانستان بودند و دو تن دیگر به نام عبدالله و علی دور از پدرشان به سر می بردند. در تصویر بالا عبدالله فرزند ارشد بن لادن را مشاهده می کنید. این عکس در سال 1993 وی را در حال کار کردن برای پدرش در سودان نشان می دهد. این پسر در سال ۱۹۹۵ پدر خود را در سودان ترک کرد زیرا از زندگی مشقت بار در این کشور آفریقایی بیزار بود. او همچنین دوست دارد نام او را به «عبدالله لادن» صدا کنند و نه به نام اسامه بن لادن.

سعد (سمت چپ) فرزند سوم اسامه و نجوا است که گفته شده در یکی از کشور های اسلامی در بازداشت به سر می برد. عثمان (نفر دوم)ازدواج نتیجه ازدواج اسامه با دختر یکی از اعضای ارشد جماعت الاسلامی مصر است. محمد (سمت راست) که تعلیمات و آموزش های لازم را گذرانده و به عنوان جانشین احتمالی اسامه مطرح است.

(از چپ به راست) فاطمه، سعد، عمر، محمد، عثمان و عبدالرحمن فاطمه اولین دختر اسامه است. وی در سن 12 سالگی به عقد یک سرباز سعودی در آمد اما 2 سال پیش همسر او در درگیری با نیرو های امریکایی در افغانستان کشته شد. عبدالرحمن پس از آن که تابعیت عربستانی او لغو شد زندگی به دور از هیاهویی را در سوریه سپری می کند. محمد با دختر یکی از همرزمان بن لادن به نام «ابوحفص مصری» در سال ۲۰۰۱ در شهر قندهار ازدواج کرد. عثمان در سرتاسر حمله آمریکا به افغانستان و مراکز مهم سازمان القاعده در این کشور در کنار پدر خود بود و به عنوان گارد شخصی وی عمل می کرد. او سپس موفق شد به شکل معجزه آسایی از کوهستان های «تورابورا» همراه با ایمن ظواهری و عبدالله تبارک راننده اسامه بن لادن فرار کند.

"حمزه" یکی از پسران بن لادن؛ وی در اینجا حدود 10 سال سن دارد. تخمین زده می شود حمزه اکنون 19ساله باشد.

زن پنجم بن لادن «امل صداح» کوچک ترین زن وی اهل یمن است و ۱۷ سال داشت که در سال ۲۰۰۰به عقد اسامه بن لادن درآمد. جوانترین همسر بن لادن در عملیات نظامیان آمریکایی در پاکستان همراهش بود که گفته می شود اکنون تحت حفاظت پلیس پاکستان قرار داشته و احتمال دارد به زودی تحویل آمریکا شود. یکی دیگر از زنان اسامه تحصیلکرده و دارای مدرک دکتری در رشته «شریعت اسلامی» و دیگری تحصیلکرده در رشته ادبیات عرب از خانواده مشهور عرب است.

معروفترین پسر بن لادن "عمر" چهارمین پسر رهبر القاعده به شمار می رود که از مخالفان عملکرد پدرش به شمار می رفت. این تصویر مربوط به زمان حضور او در کنار برادر بزرگش عبدالله در عربستان است.

عمر 25 ساله برای گرفتن تابعیت انگلیس با زنی بسیار مسن تر از خود ازدواج کرد. اقدامی که مورد توجه بسیاری از رسانه ها قرار گرفت.

وفا فرزند بزرگ یسلام برادر ناتنی اسامه بن لادن است که هیچ سنخیتی با عموی خود ندارد، وی یک مدل و موزیسین بوده و تا آنجا با عملکرد عموی خود مخالف است که نام فامیل خود را از بن لادن به دوفور تغیر داد. وی پس از کشته شدن عموی خود برای نشان دادن بیتفاوتی خود به این موضوع اقدام به ژست گرفتن برای مجله مردان در آمریکا کرد.

کارمن بن لادن دختر عمه لادن که در سال 1974 با اسلام برادر اسامه ازدواج کرد . وی که در سوئیس به دنیا آمده بود پس از ازدواج به عربستان بازگشت اما پس از 9 سال همسرش را ترک کرد و به همراه دخترش به اروپا بازگشت. کارمن خاطرات سال های زندگی با بن لادن ها را در کتابی با عنوان "پرده پاره" منتشر کرد که بسیار نیز مورد توجه قرار گرفت.

منبع: فرارو

 

( ۹ )

نظر شما :