پاسخ صالحی به اظهارات پادشاه بحرین

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۹:۰۱ کد : ۱۲۷۴۱ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه‌ی کشورمان با استقبال از اظهارات اخیر پادشاه بحرین در مورد گفت‌وگو با ایران گفت: تقاضای مردم بحرین همانند دیگر کشورهاست و طرح بحث‌های شیعه و سنی و ایرانی و عربی تنها برای فرافکنی است.

به گزارش ایسنا، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه‌ی مراسم افتتاح نمایشگاه نقشه‌های تاریخی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد تاثیر سفرهای اخیری که وی به منطقه انجام داده است، گفت: این سفرها تاثیرات لازم خود را داشته و اظهارات اخیر پادشاه بحرین قدم خوبی بود که در این زمینه برداشته شد و امیدواریم که در این راستا حرکت شود و شاهد حل و فصل موضوع بحرین باشیم.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: امیدواریم به گونه‌ای حرکت شود که مردم بحرین از فشارهای ظالمانه خارج و به خواسته‌های خود برسند و دولت و مردم زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند.

وی با تاکید بر این که دولت باید احساس کند که این مردم مردم خودش است و در پاسخگویی به خواسته‌های مشروع مردم گام بردارد، یادآور شد: این روند باعث می‌شود که دولت و مردم از رفاه و زندگی بهتری برخوردار باشند و هیچ دلیلی وجود ندارد که به گونه‌ای رفتار کنند که مردمشان را از خود دور کند.

صالحی همچنین تمام تلاش‌های جمهوی اسلامی ایران را در این راستا ارزیابی کرد و افزود: تقاضای مردم بحرین همانند دیگر ملت‌های منطقه است و هیچ بحث شیعه و سنی و ایرانی و عربی مطرح نیست و طرح چنین موضوعاتی تنها برای فرافکنی است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه امروز قضایا در این خصوص مکشوف شده است، از اظهارات اخیر پادشاه بحرین استقبال کرد و همچنین خواستار حرکت در جهت حل و فصل موضوع بحرین شد.

صالحی در پایان از سفر هفته‌ی جاری خود به کویت و 2 هفته‌ی آینده‌ی خود به اندونزی در چارچوب سفرهای منطقه‌ای‌اش خبر داد.

نظر شما :