نمایندگان کنگره از ترکیه خواستند کاروان کمک‌رسانی به غزه نرسد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۲۷۵۵ سرخط اخبار

36 تن از اعضای کنگره آمریکا در نامه دوپهلویی به رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، خواهان جلوگیری آنکارا از عزیمت دومین کاروان کمک رسانی به مردم غزه شدند.

به گزارش ایرنا، تلویزیون دولتی ترکیه با اعلام این مطلب افزود: اعضای کنگره معتقدند عزیمت این کاروان اقدامی تحریک آمیز برعلیه رژیم صهیونیستی می باشد.

آنان با ادعای اینکه احتمال وارد ساختن سلاح به غزه از این طریق وجود دارد، مدعی شدند که این امر تهدید بزرگی بوده و رژیم اسرائیل ( رژیم صهیونیستی) از حق حراست از مردم خود برخوردار می باشد.

کاروان آزادی فلسطین برای کمک رسانی به مردم ستمدیده غزه قرار است پس از انتخابات عمومی 22 خردادماه آینده در ترکیه از این کشور عازم غزه شود.

ناظران آگاه نامه اعضای کنگره آمریکا به اردوغان را حاوی نکات دو پهلویی ارزیابی کردند که می توان آن را به عنوان تهدید تعبیر کرد.

به گفته آنان در بخشی از این نامه آمده است، ' در صورت عزیمت این کاروان به غزه، رژیم اسرائیل(رژیم صهیونیستی) چاره ای جز متوقف ساختن کشتی ها و جستجوی اسلحه نخواهد داشت و باز هم از وقوع درگیری احساس نگرانی می کنیم.'

اعضای کنگره آمریکا در نامه خود از اردوغان خواهان پیدا کردن جایگزینی دیگر و نجات دادن زندگی انسانها در جای دیگر شدند.

درخواست نمایندگان کنگره آمریکا از نخست وزیر ترکیه در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی هنوز به دلیل کشتن 9 شهروند ترکیه در حمله به کشتی حامل کمک به مردم غزه در سال گذشته عذرخواهی نکرده و اقدامی برای پرداخت غرامت به بازماندگان این جنایتها نیز نکرده است.

هنوز گزارشی در مورد پاسخ اردوغان به این نامه منتشر نشده است.



نظر شما :