گزارش تصویری/ سیاستمدارانی که رسوا شدند

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۲۱:۰۱ کد : ۱۲۷۸۴ سرخط اخبار



 

سیلویو برلوسکونی رئیس جمهور 74 ساله ایتالیا که به او اتهام سوء استفاده از قدرت وارد شده است مدتی به دلیل برقراری رابطه جنسی در ازای پرداخت پول به دختر مراکشی به نام روبی تحت پیگرد پلیس میلان قرار گرفت.





 

انور ابراهیم که در آغاز کارش تحت حمایت نخست وزیر وقت مالزی، ماهاتیر محمد قرار داشت. در سال ۱۹۹۹، در یک محاکمه بحث‌برانگیز، به جرم فساد مالی، به ۶ سال حبس در زندان محکوم شد و در سال ۲۰۰۰ به اتهام داشتن روابط جنسی با یکی از کارمندان مرد خود به ۹ سال حبس دیگر محکوم گشت. با این وجود، در سال ۲۰۰۴، دادگاه فدرال مالزی، دومین حکم را نقض کرد و او پس از تحمل ۶ سال حبس از زندان آزاد شد. وی در ژوئیهٔ ۲۰۰۸، او به اتهام برقراری رابطه جنسی با کارمند مذکر ۲۳ ساله‌اش بازداشت شد.




در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۱۱ میلادی، دادگاهی در اسرائیل، موشه کاتساو، رئیس‌جمهوری سابق اسرائیل را به جرم تجاوز به عنف و آزار جنسی به هفت سال زندان محکوم کرد. موشه کاتساو در تاریخ دسامبر ۲۰۱۰ میلادی، در یک دادگاه در شهر تل‌آویو در ارتباط با اتهام تجاوز به یک کارمند زن در دهه ۱۹۹۰ میلادی مجرم شناخته شده‌بود. او در آن سال‌ها سمت وزیر گردشگری اسرائیل را به عهده‌داشت.



 


جاکوب زوما، رئیس جمهور آفریقای جنوبی در سال ۲۰۰۶ به اتهام تجاوز جنسی به یک دختر ۲۱ ساله مبتلا به ایدز مورد محاکمه قرار گرفت که در نهایت تبرئه شد. وکیل او در جریان محاکمه مدعی شد که رابطه جنسی زوما با این دختر از روی رضایت دو طرف بوده‌است. او چهاربار ازدواج کرده‌است و دارای ۱۸ فرزند است.





رسوایی مونیکا لوینسکی واقعه‌ای است که در جریان آن مونیکا لوینسکی
کارآموز جوان کاخ سفید که از سال ۱۹۹۴ به تدریج با بیل کلینتون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا رابطه نزدیکی برقرار کرده بود، اقدام به برقراری رابطه جنسی پنهانی می‌کند. جمهوری‌خواهان از طریق کنت استار دادستان ویژه، بیل کلینتون را تحت تعقیب قرار دادند. وی در ابتدا منکر هرگونه رابطه نامشروع با لویینسکی شد اما در پی افشای مدارک غیر قابل انکار، سرانجام در مقابل دوربین‌های تلویزیون به گناه خود اعتراف و از مردم ایالات متحده آمریکا عذرخواهی کرد.


کنعان بانانا، رئیس جمهور سابق زیمباوه در می سال 2000 به دلیل برقراری رابطه جنسی با همجنس و سایر جرایم جنسی علیه کارکنانش در زمان تصدی پست ریاست جمهوری به تحمل یکسال حبس محکوم شد.




"دومینیک استروس کن" رئیس فرانسوی صندوق بین المللی پول هم آخرین موردی بود که روز 14 می 2011 به اتهام تجاوز جنسی به کارمند یک هتل در فرودگاه نیویورک بازداشت شد. استروس کن که عضو حزب سوسیالیست فرانسه نیز هست یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 این کشور محسوب می‌شود.

 

نظر شما :