وزیر خارجه مصر دبیر کل اتحادیه عرب شد

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۷ کد : ۱۲۷۹۱ سرخط اخبار

نبیل العربی وزیر امور خارجه مصر در پی تغییر نامزد های پست دبیر کلی اتحادیه عرب به عنوان دبیر کل جدید اتحادیه عرب انتخاب شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، اتحادیه عرب که بیست و دو کشور عرب در آن عضویت دارند نبیل العربی وزیر امور خارجه مصر را به جانشینی عمرو موسی وزیر خارجه سابق مصر که گفته است در انتخابات آتی ریاست چمهوری مصر نامزد خواهد شد انتخاب کرد.

دبیر کل اتحادیه عرب به طور سنتی از پیش مورد توافق قرارمی گرفت اما این بار هر دو کشور مصر و قطر نامزدهایی را برای این پست معرفی کرده بودند.

کشور مصر پیش از این یکی از اعضای حزب حسنی مبارک رئیس جمهوری سابق را که در قیام ماه فوریه مردم از قدرت برکنار شد برای پست دبیر کلی اتحادیه عرب معرفی کرده بود.

اما روز یکشنبه به جای این نامزد نبیل العربی دیپلمات مشهوری که از قیام مردم مصر حمایت کرده بود برای این پست معرفی شد. پس از تغییر نامزد پیشنهادی مصر کشور قطر نام نامزد پیشنهادی خود را از فهرست نامزدهای پست دبیر کلی اتحادیه عرب حذف کرد که با این اقدام انتخاب نبیل العربی برای این پست قطعی شد.

مصر که مقر اتحادیه عرب در آن قرار دارد به طور سنتی سعی داشته است پست دبیر کلی اتحادیه عرب را برای یکی از دیپلمات های خود بدست آورد.

اتحادیه عرب به عنوان ناظر در سازمان ملل متحد حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از قاهره نبیل العربی در دهه 1990 سفیر مصر در سازمان ملل متحد بود و در فاصله سال های 2001 تا 2006 یکی از قضات دیوان بین المللی دادگستری بود.


نظر شما :