جمهوری‌خواهانی که مقابل اوباما می ایستند

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۰ کد : ۱۲۷۹۳ سرخط اخبار
به گزارش خبرگزاری رویترز، مایک هوکابی سیاستمدار جمهوری خواه آمریکایی اعلام کرد برای نامزدی حزبش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش نخواهد کرد که بدین ترتیب بر ابهامات موجود در مورد رقیب جمهوری‌خواه باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 افزوده شد. در این گزارش به فهرستی از دیگر سیاستمداران برجسته جمهوریخواه که گمان می‌رود برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کنند اشاره شده است: 1) میت رامنی رامنی فرماندار سابق ایالت ماساچوست احتمالا محتمل‌ترین فردی است که حزب جمهوری‌خواه به عنوان نامزد معرفی خواهد کرد.

وی در سال 2008 عرصه را به جان مک کین نامزد جمهوری خواهان در انتخابات آن سال واگذار کرد ولی وی هم اکنون در حال طرح ریزی یک بازگشت است.

وی در ماه آوریل اعلام کرد که در حال تشکیل یک کمیته برای جمع آوری پول برای نامزدی است. 2) سارا پیلین سارا پیلین نامزد سمت معاونت ریاست جمهوری در سال 2008 در کنار جان مک کین، قدرت زیادی برای بدل شدن به یک شخصیت برجسته در حزب جمهوری خواه دارد.

وی از زمان استعفا از سمت فرمانداری آلاسکا در سال 2009 با انتشار دو کتاب، یک برنامه تلویزیونی و حضورهای مکرر در سخنرانی‌ها به یک میلیونر تبدیل شده است. اما برخی جمهوری‌خواهان برجسته نسبت به پیلین تردید دارند و می‌گویند که وی از حمایت طیف محدودی بهره می‌برد و بنظر می‌رسد که حمایت از وی به محافظه کاران محدود شود. 3) تیم پاولنتی فرماندار سابق ایالت مینه‌سوتا در سال 2008 زمانیکه نامش در فهرست جان مک کین برای نامزدهای احتمالی معاونت ریاست جمهوری قرار گرفت، در سطح این کشور معروف شد. وی دو دوره در ایالت بزرگ مینه‌سوتا فرماندار بوده که این امر اعتبار لازم را به عنوان یک جمهوری‌خواه که توانایی جلب حمایت رای دهندگان مستقل را داشته باشد در اختیارش قرار می‌دهد. اما پس از یک مناظره تلویزیونی ضعیف از سوی وی در کارولینای جنوبی در برابر رقبای جمهوری‌خواه در اوایل ماه مه، منتقدان پاولنتی می‌گویند که وی فاقد کاریزمای لازم برای ریاست جمهوری است.

پاولنتی در ماه مارس اعلام کرد که یک کمیته جمع آوری بودجه برای نامزدی ریاست جمهوری تشکیل خواهد داد. 4) نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا معمار اصلی پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات کنگره در سال 1994 است.

وی در سال 1998 پس از شکست جمهوری‌خواهان در انتخابات کنگره به 20 سال حضور خود در کنگره پایان داد. وی همچنان یک محافظه‌کار پیشرو، خبره سیاسی و یک فرد موفق در جمع آوری بودجه محسوب می‌شود.

گینگریچ هفته گذشته تصمیم خود برای نامزدی در انتخابات را اعلام کرد. یک نظرسنجی در ماه مارس از سوی خبرگزاری رویترز نشان داد که گینگریچ 37 درصد موافق و 38 درصد مخالف دارد. وی سعی دارد مسائل زندگی خصوصی‌اش را کم اهمیت جلوه دهد.

گینگریچ هم اکنون با سومین همسر خود زندگی می‌کند که در اواسط دهه 90 زمانیکه با همسر دومش زندگی می‌کرد، با وی ارتباط نامشروع داشت. 5)میچ دانیل دانیل، فرماندار ایالت ایندیانا با انجام یک سخنرانی، وضعیت مالی آمریکا را با تهدیداتی که آمریکا در دوران جنگ سرد با آنها مبارزه می‌کرد، مقایسه کرد و با این کار گروه‌های محافظه کار را به وجد آورد. اما دانیل فاقد مشخصه‌های یک سخنران باانرژی است.

اگرچه وی اخیرا یک سخنرانی طنزآمیز انجام داد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و همچنین در میان خبرنگاران و شخصیتهای برجسته در واشنگتن آواز خواند. 6)جان هانتزمن هانتزمن با استعفای خود از سمت سفیر آمریکا در چین در پایان ماه آوریل برای تدارک نامزدی جناح جمهوری‌خواه در انتخابات، باعث ناراحتی کاخ سفید شد.

هانتزمن همانند رامنی از ایالت یوتا و جزو فرقه quotation mark مورمن quotation mark است.

فرماندار سابق یوتا یک جمهوری‌خواه میانه‌رو است و همین امر ممکن است پیروزی وی را برابر محافظه‌کارانی که نقش عمده‌ای در روند انتخاب نامزد حزب جمهوری‌خواه ایفا می‌کنند، دشوار کند.

اما بزرگترین مانع پیش روی هانتزمن، حضورش در دولت اوباما است و کاخ سفید سعی کرده با توصیف هانتزمن به عنوان حامی سیاست‌های اوباما، از این حضور بهره‌برداری کند. 7) میشل باخمن عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت مینه‌سوتا نقش برجسته‌ای در حزب quotation mark تی پارتی quotation mark ایفا می‌کند که به پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات مجلس نمایندگان در سال گذشته کمک کرد. باخمن که اولین بار در سال 2006 در کنگره انتخاب شد، با انتقادات شدید از دولت اوباما در جریان انتخابات کنگره در سال 2010 به یک شخصیت برجسته حزب quotation mark تی پارتی quotation mark تبدیل شد. این سیاستمدار زن آمریکایی جزو نامزدهایی است که عدم حضور پیلین در انتخابات به نفع وی خواهد بود زیرا هر دو آنها به لحاظ مواضع سیاسی و شخصیت شبیه هم هستند. 8) ریک سانتوروم سانتوروم که زمانی یکی از رهبران ارشد جمهوری‌خواه در سنا بود، در سال 2006 هنگامیکه مجددا نامزد حضور در سنا شد، شکست خورد. وی که یک محافظه کار اجتماعی است یک دهه قبل با مخالفت با سقط جنین و ازدواج همجنس گرایان، نامی برای خود دست و پا کرد و اخیرا برای ارتقای وجهه خود به سختی تلاش کرده است. وی هفته گذشته تصمیم خود برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات را اعلام کرد و در نظرسنجی ماه مه در ایالت کارولینای جنوبی برای نامزدی جمهوری‌خواهان پیروز شد. 9) رون پل پل که یکی از اعضای جمهوری‌خواه مخالف جنگ در کنگره است، در سال 2008 نتوانست نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری شود.

وی در تاریخ 13 مه سومین تلاش خود برای ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد. پل یک سیاستمدار طرفدار آزادی فردی و خواستار کاهش بودجه نظامی آمریکا است و از سال 1988 زمانیکه اولین بار نامزد ریاست جمهوری شد نسبت به بانک مرکزی آمریکا انتقاد داشته است.

منبع: واحد مرکزی خبر

نظر شما :