افزایش همکاری امنیتی ایران و عراق

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۶:۴۳ کد : ۱۲۸۰۶ سرخط اخبار
نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه ایران و عراق دو کشور محوری منطقه هستند بر لزوم همکاری دو کشور در حوزه های نظامی و امنیتی برای ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد.

نوری المالکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر در خصوص روند مناسبات و همکاری های تهران و بغداد تصریح کرد: آنچه که در رابطه با ایران و عراق مطرح است مجموعه ای از روابط تاریخی است که ابعاد مختلف دینی و تاریخی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی دارد.

نخست وزیر عراق یادآور شد: همچنین منافع مشترک و چالش های مشترک بین دو کشور وجود دارد که ممکن است بر روابط دوجانبه تاثیر بگذارد.

وی اظهار داشت: روند تحولات به ما هشدار می دهد که ما باید بیشتر روابطمان را توسعه دهیم.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: این توسعه همکاری ها می تواند در زمینه های نظامی، سیاسی و اقتصادی باشد. دو کشور آمادگی دارند همکاریهای خود را در این زمینه ها گسترش دهند.

مالکی ادامه داد: ایران و عراق دو کشور محوری منطقه هستند که دارای تاریخ و تمدن دیرینه اند و امکانات مادی خوبی برای ایفای نقش در منطقه در اختیار دارند.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: همکاری دو کشور می تواند به استقرار امنیت و ثبات در منطقه کمک کند. من مطمئن هستم یک اراده سیاسی میان رهبران ایران و عراق برای گسترش روابط وجود دارد.

وی در خصوص افزایش همکاری های نظامی و امنیتی تهران و بغداد نیز بیان داشت: همکاری امنیتی و سیاسی بین ایران و عراق ضروری است و باید وجود داشته باشد و در آینده قطعا در این زمینه ها همکاری های بیشتری را شاهد خواهیم بود و باید بررسی کرد که دو کشور چگونه می توانند در این زمینه ها با یکدیگر و دیگر کشورهای منطقه همکاری کنند.

نظر شما :