انقلابیون پیشنهاد آتش بس قذافی را رد کردند

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۸:۳۳ کد : ۱۲۸۱۷ سرخط اخبار
فرارو- پس از آنکه دیروز یکشنبه، «بغدادی المحمودی» نخست وزیر معمر قذافی رهبر لیبی، در دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل «عبدالله خطیب» اعلام کرد که حاضر به پذیرش یک آتش بس فوری در جبهه های نبرد است، امروز در واکنش به این پیشنهاد، دولت موقت ملی مخالفین در بنغازی اعلام کرد که با این آتش بس مخالف است.

به گزارش سرویس بین الملل فرارو به نقل از صدای امریکا روز گذشته همچنین ژنرال «دیوید ریچاردز» فرمانده نیروهای مسلح بریتانیا در گفتگو با روزنامه ساندی تلگراف گفته بود که ناتو باید به حملات خود علیه قذافی شدت بیشتری بخشد چرا که سهل انگاری در این زمینه، قذافی را به ماندن در قدرت امیدوار خواهد کرد.

روز گذشته همچنین انقلابیون اعلام کردند که کنترل کامل شهر مصراته را در اختیار گرفته خود را برای مقابله با دور جدید حملات نیروهای قذافی آماده می کنند.

خبرهای رسیده از تونس، همسایه غربی لیبی، نیز حاکی از آن است که نیروهای امنیتی این کشور دو مظنون به عضویت در سازمان القاعده را در حالی که کمربندهای انفجاری با خود حمل می کردند، دستگیر نموده اند. گویا این افراد از اعضای شاخه شمال افریقای القاعده اند که در حال انبار تسلیحات و مواد منفجره در کوههای جنوبی تونس بوده اند.

نظر شما :