اظهارات جنجالی یک مقام کرد عراقی

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۲۰:۳۷ کد : ۱۲۸۲۶ سرخط اخبار
معاون وزارت پیشمرگ منطقه‌ کردستان در اظهاراتی جنجالی شهرهای کردستان را خانه‌ دوم نظامیان آمریکایی دانست و گفت که نظامیان آمریکایی می‌توانند پس از پایان مهلت توافقنامه‌ امنیتی‌ در کردستان مستقر شوند.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اربیل ، "انور حاج عثمان " معاون وزیر پیشمرگ منطقه‌ کردستان عراق در اظهاراتی جنجالی و بحث بر انگیز ، منطقه‌ کردستان عراق را منزل و کشور دوم نظامیان آمریکایی دانست.

"حاج عثمان " در گفت‌وگو با سایت رسمی وزارت کشور منطقه‌ کردستان عراق اعلام کرد: پس از پایان مهلت حضور نظامیان آمریکایی در عراق، منطقه‌ کردستان از تاسیس پایگاه نظامی نیروهای امریکایی در این منطقه‌ استقبال می‎کند.

وی گفته‌ است: منطقه‌ کردستان عراق منزل و کشور دوم نظامیان آمریکایی است و آنها می‌توانند در این منطقه‌ پایگاه‌ نظامی تاسیس کنند ، چون ما رابطه‌ی بسیار نزدیکی با آمریکا داریم.

اظهارات این مقام کرد عراقی هر چند موضع رسمی حکومت اقلیم محسوب نمی‌شود اما می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای ساکنان این منطقه‌ در پی داشته‌ باشد.

دو روز پیش نیز اتحادیه‌ میهنی کردستان با انتشار بیانیه‌ای در غیاب "جلال طالبانی " رهبر این حزب، اعلام کرد که‌ خواستار ادامه‌ حضور نظامیان آمریکایی در خاک عراق است.

"آزاد جندیانی " سخنگوی رسمی اتحادیه‌ میهنی مدعی شد در شرایط کنونی عراق نیازمند حضور نظامیان آمریکایی است.



نظر شما :