تشکیل 2 کمیته اصلاحات در سوریه

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۲۱:۲۴ کد : ۱۲۸۹۹ سرخط اخبار

دولت سوریه تشکیل دو کمیته جهت انجام اصلاحات در دستگاه قضایی و اداره کل کشور را تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، عدنان محمود، وزیر اطلاع رسانی سوریه پس از تشکیل جلسه دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد که کابینه دولت تشکیل کمیته‌ای جهت انجام اصلاحات در دستگاه قضایی کشور از طیق وضع استراتژی کاملی جهت اجرای اصلاحات در تمامی رده‌های دستگاه قضایی، اصلاح برخی قوانین جهت افزایش قدرت اجرایی این دستگاه و مستقل بودن آن را تصویب کرده است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه اظهار کرد: کابینه دولت همچنین دستور تشکیل کمیته‌ای دیگر جهت انجام اصلاحات در اداره کل کشور جهت به روز رسانی آن از طریق ارائه پیشنهادات لازم جهت بازنگری در مسئولیت‌های توسعه اداری در راستای اهداف اقتصادی و بازنگری اقدامات اداری جهت بهبود وضعیت خدمت رسانی به شهروندان و افزایش فعالیت‌ها را صادر کرد.

عدنان محمود افزود: کمیته اصلاحات اداری همچنین مسئولیت ارائه راه‌حل‌های لازم جهت انجام اصلاحات در دستگاه‌های نظارتی، اداری و مالی را برعهده دارد.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک مسئول نظامی اعلام کرد که در درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و ارتش سوریه با گروه‌های تحت پیگرد، تعدادی از افراد تحت پیگرد کشته و زخمی شده و نیروهای دولتی مقادیر زیادی اسلحه و مهمات کشف و ضبط کردند.

این مسئول نظامی سوری همچنین اعلام کرد که در این درگیری‌ها هشت تن از نیروهای دولتی کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند که سه تن از آنها در حومه شهر درعا بوده است.

یک مقام مسئول وزارت کشور سوریه نیز اعلام کرد که براثر تیراندازی افراد مسلح به گشت نیروهای امنیت داخلی در منطقه تلکلخ استان حمص در مرز با لبنان یک افسر کشته و چهار سرباز دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که فعالان حقوق بشر سوریه مدعی شدند که طی سه روز گذشته دست کم 14 غیر نظامی در منطقه تلکخ کشته شده‌اند.



نظر شما :