هیئت پارلمانی ایران و اندونزی به غزه می رود

۱۹ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۷:۲۴ کد : ۱۳۵۹۲ سرخط اخبار
 علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در نخستین روز از سفر خود به اندونزی در دیدار با مرزوکی علی رییس مجلس نمایندگان این کشور، پیشنهاد اعزام هیات های پارلمانی با محوریت ایران و اندونزی را به نوار غزه ارایه کرد که مورد استقبال طرف اندونزیایی قرار گرفت. 

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در ادامه سفر خود به دو کشور سنگاپور و اندونزی، وارد جاکارتا پایتخت اندونزی شد.

لاریجانی خواستار تعیین زمانی برای اعزام هیاتی با محوریت پارلمان های ایران و اندونزی به نوار غزه برای شکستن محاصره این منطقه شد.

وی تاکید کرد که کشورهای دیگر در صورت درخواست می توانند در این هیات که با محوریت ایران و اندونزی اعزام می شود، شرکت کنند. محمود الابرش رییس مجلس سوریه نیز پیگیر اعزام هیات پارلمانی به نواز غزه است.

رییس مجلس نمایندگان اندونزی نیز گفت: امیدواریم تا قبل از ماه مبارک رمضان سفر این هیات با محوریت پارلمان های ایران و اندونزی عملی شود تا هدیه ای برای مردم فلسطین باشد.

رییس مجلس نمایندگان اندونزی خاطرنشان کرد: ایران و اندونزی اقدامات مشترکی در موضوع فلسطین دنبال کرده اند و ما شاهدیم که در نتیجه این اقدامات گروه های مختلف از جمله حماس و فتح پای میز مذاکره نشسته اند و امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: عدم اعتماد بین گروه های فلسطینی باعث می شو که آنها در دستیابی به استقلال دچار مشکل شوند و اسرائیل به اشغالگری خود ادامه دهد. امیداریم نتیجه مذاکرات حماس و فتح به اعتماد گروه های فلسطینی و رفع اشغالگری صهیونیست منجر شود.

وی گفت: از طرح کشورهای اسلامی برای اعزام نمایندگان مجلس به نوار غزه همچنان حمایت و استقبال می کنیم اما متاسفانه تا کنون این طرح موفق نبوده است. امیدواریم با نقش نمایندگان بین المجالس اسلامی این طرح اجرایی شود و به استقلال کامل مردم فلسطین کمک کند.


نظر شما :