دستور رئیس جمهور برای پیگیری روابط ایران با ونزوئلا، اکوادور و بلاروس

۱۹ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۷:۲۹ کد : ۱۳۵۹۳ سرخط اخبار
رییس جمهوری بر ضرورت ایجاد همکاری های پایدار سیاسی، اقتصادی با کشورهای مستقل و ضد استکباری تاکید کرد و گفت: حمایت از کشورهای انقلابی و مستقل دنیا از سیاست های راهبردی و اصولی جمهوری اسلامی ایران است . 

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد شب گذشته در نشست پیگیری و بررسی راهکارهای تقویت روابط و گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ونزوئلا، اکوادور و بلاروس افزود: دستگاه دیپلماسی و مجموعه دولت باید این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با جدیت پیگیری کنند.

وی همچنین با تبیین برنامه‌های پیچیده دنیای استکباری برای به زانو درآوردن ملت‌های آزاده جهان بر گسترش بیش از پیش روابط و توسعه همکاری‌های همه‌جانبه و پایدار با کشورهای مستقل و انقلابی جهان تأکید کرد.

در این جلسه همچنین گزارش هایی از آخرین وضعیت روابط و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مستقل ارایه شد و راهکارهای رفع برخی از موانع و تسهیل گسترش روابط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهوری در این نشست پس از پایان بررسی آخرین وضعیت سطح روابط ایران با کشورهای ونزوئلا، اکوادور و بلاروس دستورهای قاطعی را برای عملیاتی شدن توافق های امضا شده گرفته و تسهیل و تسریع مناسبات دوجانبه با این کشورها به وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه صادر کرد.

در این نشست شماری از معاونان رییس‌جمهوری و وزیران امور خارجه، اطلاعات، نیرو، مسکن و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی و تعاون نیز حضور داشتند.


نظر شما :