دعوت از شیخ الازهر برای سفر به ایران

۲۲ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۷ کد : ۱۳۶۵۵ سرخط اخبار

رئیس مجمع جهانی اهل بیت در گفت‌وگو با الاهرام گفت: از شیخ الازهر برای سفر به ایران دعوت شده است که تاکنون پاسخی در این باره دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمدحسن اختری در گفت‌وگو با روزنامه مصری الاهرام گفت: از احمد الطیب شیخ الازهر و علی جمعه مفتی اعظم مصر برای سفر به ایران دعوت کرده‌ام که تاکنون پاسخی در این باره دریافت نکرده‌ایم.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری‌های فرهنگی و دینی بین الازهر و قم و تبادل اساتید و طلاب بین این دو مرکز بزرگ دینی افزود: درهای ایران به روی الازهر و علمای بزرگ آن برای همکاری در همه امور باز است.

وی اتهامات مطروحه درباره تلاش ایران برای شیعه کردن مصر به‌ویژه از طریق مجمع جهانی اهل بیت(ع) را رد کرد و گفت: ما با همه شیعیان در اقصی نقاط جهان رابطه برقرار می‌کنیم.

اختری افزود: امام خمینی(ره) بر ضرورت گفت‌وگوی اهل سنت و اهل تشیع تاکید می‌کردند و آیت‌الله خامنه‌ای نیز بر ضرورت احترام صحابه رسول و همسرانش تاکید کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به همکاری مجمع اهل بیت با شخصیت‌های شیعی مصر گفت: این افراد عضو مجمع هستند و رابطه ما با آنها در راستای مسائل جهان اسلام و جلوگیری از تفرقه بین مذاهب اسلامی است.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: این همکاری‌ها همچنین برای تصحیح وجهه نامناسب ایجاد شده از اسلام و اهل بیت(ع) در جهان است.

اختری با تاکید بر همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و به‌ویژه فرهنگی بین مصر و ایران تاکید کرد: رفت و آمد گروه‌های مصری و ایرانی به نزدیکی دو کشور تاکید می‌کند و ما منتظر شیخ الازهر و همه علمای الازهر هستیم.



نظر شما :