باراک در چین

۲۲ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۲ کد : ۱۳۶۵۶ سرخط اخبار
ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل بنا بر دعوت همتای چینی خود به این کشور سفر کرده است و این در حالی است که در یک دهه گذشته چنین اقدامی بی سابقه بوده است.

چین و اسرائیل روابط دیپلماتیک خود را در سال 1992 برقرار کردند و از آن پس روابط اقتصادی و تسلیحاتی خود را در سطح وسیعی دنبال می‌کنند.

بنا بر گزارش دفتر باراک موضوع ایران نیز در دستور کار سفر وی قرار دارد. چین یکی از اعضای تاثیرگذار شواری امنیت به شمار می‌رود و با توجه به مطرح بودن اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی، در برنامه سفر باراک به چین نیز موضوع رایزنی در مورد ایران گنجانده شده است.

این در حالی است که دفتر روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه ایران نیز هم اکنون در حال برگزاری دومین کنفرانس منع اشاعه هسته‌ای در تهران است که گفته می‌شود در آن مساله سیاست هسته‌ای اسرائیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش اورشلیم پست، سفر باراک به چین در راستای تقویت هرچه بیشتر روابط دو طرف صورت می‌گیرد.

این در حالی است که چین به موازات دنبال کردن روابط تسلیحاتی با اسرائیل، کشور دشمن ایران، یکی از مشتریان پر و پا قرص نفت ایران است. اما همواره برای رای مثبت به قطعنامه‌های شورای امنیت علیه تهران و قطع همکاری نفتی با جمهوری اسلامی تحت فشار قرار داشته است.

نظر شما :