استفاده از سلاح هسته‌یی جنایت آشکار علیه بشریت است

۲۲ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۱ کد : ۱۳۶۶۰ سرخط اخبار

معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه تاکید کرد: سعی داریم با برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح و منع اشاعه خواسته عمومی جهانیان یعنی دنیای عاری از سلاح هسته‌یی تحقق یابد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی آخوندزاده معاون حقوقی وبین المللی وزارت خارجه در سخنانی در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح و عدم اشاعه که به مدت دو روز در تهران برگزار می‌شود با اشاره به تحولات مربوط به خلع سلاح در یک سال گذشته به ویژه پس از برگزاری اولین کنفرانس خلع سلاح هسته‌یی در تهران گفت: مهمترین تحول برگزاری هشتمین کنفرانس بازنگری در ان‌پی‌تی در نیویورک بود که این مساله ایجاب می‌کند بررسی جدی‌تری را نسبت به مساله خلع سلاح بین‌المللی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: بیشترین خطر امروز از ناحیه زرادخانه‌های کشورهای دارای سلاح هسته‌یی دنیا را تهدید می‌کند. سلاح هسته‌یی غیرانسانی‌ترین سلاح در دنیا است و حادثه غم‌بار هیروشیما و ناکازاکی مدعی این مساله است. استفاده از سلاح هسته‌یی جنایت آشکار علیه بشریت است.

وی گفت: با توجه به اینکه در تابستان سال آینده کنفرانس غیرمتعهدها در تهران برگزار می‌شود این کنفرانس به ویژه نشست کارشناسی آن کمک خواهد کرد تا خواسته عمومی جهانیان یعنی دنیای عاری از سلاح هسته‌یی تحقق یابد.

همچنین غلامحسین دهقانی مدیرکل امور سیاسی بین‌المللی وزارت امور خارجه در سخنانی کوتاه ضمن خوشامدگویی به میهمانان حاضر در این کنفرانس گزارشی از نتایج اولین کنفرانس خلع سلاح بین‌المللی در تهران که اردیبهشت‌ماه سال گذشته برگزار شد ارائه کرد و بر ضرورت افزایش آگاهی عمومی در سطح بین‌الملللی در خصوص خلع سلاح ،‌ضرورت کاهش و نقش محو سلاح‌های هسته‌یی،‌الحاق رژیم صهیونیستی به ان‌پی‌تی و پذیرش پادمان‌های آن ، ضرورت عدالت و تساوی میان کشورها و غیره که از جمله نتایج کنفرانس سال گذشته بوده است تاکید کرد.



نظر شما :