جلالی: نظام سوریه را باثبات می‌دانیم

۲۲ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۷:۳۹ کد : ۱۳۶۷۰ سرخط اخبار

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: گزارش‌های آمانو درباره ایران برای انحراف افکار عمومی جهان از تحولات منطقه و خاورمیانه و ایجاد یک فضای رسانه‌یی جدید است.

به گزارش ایسنا، کاظم جلالی ـ نماینده مجلس شورای اسلامی ـ صبح یک‌شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه "دومین کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح و منع اشاعه" درباره نحوه گزارش‌دهی مدیرکل آژانس درباره ایران، گفت: آژانس یک نهاد تخصصی است که می‌تواند برای همه دنیا سرمایه باشد اما در اختیار مطامع برخی قدرت‌های بزرگ قرار گرفته است.

وی گفت: معتقدم این نوع گزارش‌دهی برای انحراف در افکار عمومی جهانی است. امروز در منطقه ما تحولات بزرگی شکل گرفته است و غربی‌ها کارنامه درستی از خود در این تحولات نشان نداده‌اند. بنابراین به‌دنبال آن هستند تا با ایجاد یک فضای رسانه‌یی جدید عملا ذهنیت دنیا را به مسائل حاشیه‌یی متوجه کنند.

جلالی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌آید این نوع گزارش‌دهی آمانو زمینه‌سازی برای صدور قطعنامه جدید در شورای امنیت علیه ایران است، گفت: اگر قطعنامه دیگری هم صادر کنند سودی نمی‌برند. ایران نشان داده است بر روی مواضع هسته‌یی‌اش ایستادگی دارد و این مواضع غیرقابل بازگشت است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ایران سعی کرده تا به حال با مجامع بین‌المللی همکاری کند و هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده است. صدور قطعنامه دیگر علیه ایران تاکید بر بی‌منطقی برخی قدرت‌های بزرگ است. هم‌چنان که در قطعنامه قبلی همین رویکرد را دنبال کردند؛ در حالی که بحث مبادله سوخت را ایران پذیرفته بود و می‌توانست یک فضای جدید برای همکاری در دنیا ایجاد شود، یک قطعنامه علیه ایران صادر کردند و با این کار فضا را رادیکال‌تر کردند.

او درباره تحریم بین‌المللی نیروی‌های نظامی و انتظامی کشورمان، تصریح کرد: تا به‌حال که این ارگان‌ها تحریم نشده بودند، مگر آن‌ها از کشورهای مختلف چیزی دریافت می‌کردند که حال بخواهند با تحریم آن‌ها کاری صورت دهند؟ ما در زمان جنگ توانستیم تحریم‌های سختی را پشت سر بگذاریم. زمانی به سیم خاردار و گلوله کلاشینکف نیاز داشتیم اما در فضای فعلی از خیلی ابعاد توانسته‌ایم به خودکفایی برسیم. معتقدم این‌ها یک نمایشنامه و طنز و برای انحراف افکار عمومی است.

جلالی درباره تحولات سوریه و ارجاع پرونده هسته‌یی این کشور از شورای حکام به شورای امنیت، تصریح کرد: این که برخی مردم در سوریه مطالباتی دارند و دولت سوریه باید اصلاحاتی را انجام دهد شکی نیست. اما این که توطئه‌ای علیه دولت بشار اسد صورت گرفته را نمی‌توان رد کرد. جوسازی‌های صورت گرفته درباره سوریه نشان می‌دهد به‌دنبال شکستن محور مقاومت هستند و سوریه‌ای جدا از مقاومت را می‌خواهند. از این رو فشارها به سوریه از جمله در شورای حکام و ارجاع پرونده این کشور به شورای امنیت در همین راستا برداشت می‌شود. معتقدم توطئه‌ای آمریکایی ـ صهیونیستی است اما ما نظام سوریه را باثبات می‌دانیم.



نظر شما :