روسیه: از آنچه ایرانی‌ها انجام می‌دهند اطلاع کامل داریم

۲۲ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۸:۳۵ کد : ۱۳۶۷۶ سرخط اخبار
معاون وزیر دفاع روسیه گفت که فرصت های تملک موشک های پیشرفته توسط ایران بسیار اندک است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری اینترفکس روسیه، "اناتولی انتونوف" معاون وزیر دفاع روسیه گفت تا زمانی که تدابیر نظارت بین المللی برقرار است منابع ایران برای دست یابی به پیشرفته ترین و جدیدترین فناوری های پیشرفته سازی موشک، بسیار اندک است.

انتونوف ادامه داد: ما از آنچه همکاران ایرانی انجام می دهند آگاهی کامل داریم. به طور گسترده بر روند رشد توانمندی های موشکی ایران نظارت می کنیم اما تصمیمات ما درباره منابع ساخت موشک ایرانی همچنان با تصمیمات پیمان آتلانیک شمالی (ناتو) متفاوت است.

ما معتقدیم که می توانیم فقط درباره چیزی صحبت کنیم که روی داده است نه درباره چیزی که قرار است اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: اولویت در این زمینه می بایست به طرح های سیاسی و دیپلماتیک داده شود. ما دارای وسیله مناسب و خوبی درباره داوری در زمینه فناوری موشکی هستیم که با کارآیی زیادی محدودیت های جدی بر انتقال تولیدات داری کاربرد دوگانه و فناوری تولید موشکی اعمال می کند.

معاون وزیر دفاع روسیه افزود: احتمال اینکه ایران برخی از فناوری های تولید موشک را به دست بیاورد، بسیار اندک است.

وی توضیح داد: ایران یکی از کشورهای همسایه روسیه است و بهتر است روسیه  از روابط خوب خود با همسایگانش حفاظت کند و از این وضعیت در همه زمینه های گفت وگو استفاده کند.

این مقام ارشد نظامی روسیه ادامه داد: مسکو و واشنگتن دارای برآوردهای متفاوتی درباره توانمندی های هسته ای ایران هستند.
بدون هیچ شک و تردیدی از آنچه ایرانی ها انجام می دهند؛ آگاهی داریم و با دقت وتوجه ، رشد توانمندی های هسته ای ایران را پیگیری و دنبال می کنیم.

نظر شما :