سوریه در آستانه شکل گیری بحران انسانی قرار دارد

۲۲ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۸:۵۳ کد : ۱۳۶۷۷ سرخط اخبار
فرارو- در پی رد کمک های صلیب سرخ از سوی مقامات سوریه به مناطقی که به دلیل درگیری نیروهای امنیتی و معترضان سوری ویران شده اند، آمریکا مقامات این کشور را به ایجاد بحران انسانی در این کشور متهم کرد. 

به گزارش سرویس بین الملل فرارو به نقل از الجزیره، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: «رهبران سوریه هیچ دلیلی برای رد کمک های انسان دوستانه از سوی پایگاهی بی طرف مانند کمیته بین المللی صلیب سرخ ندارند.» 

در ادامه این بیانیه آمده است: «اگر رهبران سوری در تامین دسترسی به کمک های این سازمان ناکام بمانند، بار دیگر اهانت خود به کرامت مردم سوریه را نشان داده اند.» 

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز نگرانی عمیق خود از شرایط موجود در سوریه را ابراز داشته اند. 

در حالیکه بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل افزایش تعداد مجروحان و کشته شدگان در سوریه را اسفناک خوانده است، کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا نگرانی خود در مورد سوریه را ابراز داشته و از مقامات سوری درخواست کرده به آژانس های بین المللی کمک رسان اجازه دهند به غیرنظامیان آسیب دیده از خشونت های رو به افزایش در این کشور کمک کنند. 

این اظهارات و بیانات در حالی منتشر می شود که هزاران تن از مردم سوریه در تلاش برای فرار از خشونت و ناآرامی به ترکیه می گریزند. 

به گفته یکی از دیپلمات های ترک، 4 هزار و 300 تن از مردم سوریه صبح شنبه از مرز ترکیه گذشته اند و ترکیه در حال آماده شدن برای ورود بیشتر سوری ها به این کشور است. 

از سویی دیگر سازمان ملل هشدار داده تصویب پیش نویس قطعنامه تحریم سوریه از سوی اروپا تنها باعث جسورتر شدن "افراطی ها و تروریست ها" می شود.

نظر شما :