طرح شکایت جدید علیه آل خلیفه در لاهه

۲۳ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۲ کد : ۱۳۶۸۷ سرخط اخبار
رئیس ائتلاف بین المللی «مبارزه با فرار از مجازات» اواخر این هفته برای مطرح کردن شکایت جدیدی علیه رژیم آل خلیفه، در دادگاه لاهه حاضر می‌شود؛ به دلیل آموزش اشغالگران سعودی توسط انگلیسی‌ها، ممکن است 14 مقام انگلیسی هم شریک جرم آل خلیفه معرفی شوند.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر، پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خانم «می الخنسا» قرار است در تاریخ 16 و 17 ژوئن (26 و 27 خرداد) برای ارایه شکایت جدیدی علیه آل خلیفه به دلیل صدور حکم اعدام جوانان بحرینی، در لاهه حاضر می‌شود.

بر اساس این گزارش، دادگاه لاهه از سازمان ملل خواسته است تا بازرسانی را برای بررسی اوضاع بحرین به این کشور اعزام کند. این درخواست نقطه تحولی در روند تلاش‌های حقوقی و آگاه سازی محافل مدافع حقوق بشر غربی است که پیگیری و مجازات جنایتکاران بحرینی را تسریع می‌بخشد.

از سوی دیگر، با توجه به افشای آموزش نیروهای اشغالگر سعودی توسط انگلیس برای سرکوب مردم، ممکن است 14 مقام بحرینی هم به عنوان شریک جرم آل خلیفه معرفی شوند.

قرار است حدود 10 وکیل از آلمان، اسپانیا، و فرانسه در دادگاه لاهه برای این منظور حاظر شوند.

خانم می الخنسا همچنین هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه العالم اعلام کرده بود، این سازمان مجددا دادخواستی علیه رژیم حاکم بحرین به دلیل تداوم ارتکاب جنایات ضد بشری همراه با مدارک جدید، به دادگاه کیفری بین المللی ارائه خواهد کرد.

وی گفت: پس از آنکه بخش دوم دادخواست این سازمان را در روز 5 ماه می به دادگاه کیفری بین المللی ارائه کردیم، شکایات بسیاری علیه شکنجه، مرگ ناشی از آن و آزار و اذیت جنسی از شهروندان بحرینی دریافت کردیم.

الخنسا خاطرنشان کرد: این دادخواست طبق اساسنامه دادگاه کیفری بین المللی، کنوانسیون ژنو و دیگر پیمان‌ها و قوانین بین المللی تدوین شده است.

نظر شما :