تبریک معاون رئیس جمهور به میقاتی

۲۴ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۵ کد : ۱۳۷۳۳ سرخط اخبار
 'محمدرضا رحیمی' معاون اول رییس جمهوری ایران طی تماس تلفنی با 'نجیب میقاتی' نخست وزیر لبنان، به نمایندگی از ملت و رییس جمهور ایران، تشکیل دولت جدید را به میقاتی و ملت لبنان تبریک گفت.

 

به گزارش ایرنا از بیروت به نقل از سفارت کشورمان در لبنان، رحیمی در تماس دوشنبه شب خود با میقاتی اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر مواضع همیشگی خودمبنی بر ایستادن در کنار لبنان،آمادگی خود را برای اجرایی نمودن 26 توافقنامه امضا شده میان دو کشور طی سال گذشته بویژه در زمینه برق اعلام می کند.

نخست وزیر جدید لبنان نیز ضمن تشکر از این تماس،آمادگی دولتش را برای آغاز هرچه سریعتر مراحل اجرایی توافقنامه های امضا شده میان دو کشور اعلام کرد.

به دنبال استعفای 11 وزیر کابینه دولت لبنان در بهمن ماه سال گذشته و عزل 'سعد حریری' نخست وزیر لبنان از سمت خود، پس از حدود 120 روز رایزنی های فشرده علی رغم فشارهای خارجی بویژه از سوی آمریکا برای عدم تشکیل دولت جدید، دولت 'نجیب میقاتی' روز دوشنبه اعلام موجودیت کرد.

نجیب میقاتی نخست وزیر جدید لبنان کاندیدای رسمی جریان 8 مارس است که در حال حاضر اکثریت پارلمان لبنان را تشکیل می دهند.

روز دوشنبه بعبدا قصر ریاست جمهوری لبنان شاهد دیدار سه جانبه میان میشل سلیمان رییس جمهور، نبیه بری رییس مجلس و نجیب میقاتی نخست وزیر جدید لبنان بوده که در خصوص آخرین تحولات روند تشکیل دولت بحث و گفتگو کردند.

وزرای جدید به صورت کلی بعلاوه بیانیه کاری هیات دولت باید از مجلس لبنان رای بگیرندکه با توجه به اینکه اکثریت پارلمان دراختیار 8 مارس است،بعید است که دولت با مشکل عمده ای مواجه شود.

حتی در صورت عدم اخذ رای موافق مجلس، دولت جدید زمام امور را به طور موقت در اختیار خواهد گرفت و وزرای سعد حریری دیگر اختیار رسمی نخواهند داشت.


نظر شما :