آلمان شورای انتقالی لیبی را به رسمیت شناخت

۲۴ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۶:۵۳ کد : ۱۳۷۴۶ سرخط اخبار
آلمان ضمن رد مشروعیت حاکم لیبی، شورای انتقالی این کشور را به رسمیت شناخت.
 
به گزارش ‌فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "گوئیدو وستروله " وزیر خارجه آلمان که در سفری از پیش اعلام نشده به همراه "دیرک‌نیبل " وزیر توسعه این کشور به شهر بنغازی رفته است در دیدار با نمایندگان شواری انتقالی لیبی گفت: شورای انتقالی لیبی که به عنوان مخالف "معمر قذافی " فعالیت می‌کند، تنها نماینده قانونی مردم لیبی محسوب می‌شود.

وستروله افزود: قذافی جنگی را علیه مردم خویش به راه انداخته است و باید از عرصه قدرت کنار رود.

حاکم لیبی هرگونه مشروعیت قانونی را از دست داده است و دولت آلمان با مسدود کردن حساب‌های میلیاردی قذافی از شورای انتقالی حمایت خواهد کرد.

وی در دیدار با "علی الاساوی " وزیرخارجه دولت انتقالی لیبی نیز گفت: ما نسبت به آنچه در لیبی اتفاق می‌افتد بی‌تفاوت نیستیم بلکه از دموکراسی و آزادی حمایت می‌کنیم.

"عبدالحفیظ غوغا " نماینده شواری انتقالی نیز با استقبال از سخنان وستروله گفت: این گام بزرگی (در جهت همکاری) است و ما می دانیم که باید از آن حمایت کنیم.

وستروله همچنین اظهارات هفته گذشته "توماس‌دی مایتزر " وزیر دفاع آلمان مبنی بر همکاری همه جانبه این کشور در امور صلح‌طلبانه پس از برکناری قذافی را رد کرد و گفت:طبیعتا سربازان آلمانی آرزو دارند در کنار افرادی که در اینجا مبارزه می‌کنند، باشند. اما باید به رویکرد آلمان مبنی بر عدم مشارکت در اقدام نظامی علیه قذافی نیز احترام گذاشت چرا که ما بسیار بیشتر می‌توانیم در زمینه مسایل انسانی همکاری کنیم.

نظر شما :