کمک امریکا به پاکستان کاهش می‌یابد

۲۵ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۱:۱۱ کد : ۱۳۸۰۱ سرخط اخبار
یک روزنامه پاکستانی در گزارشی با اشاره به ادامه تنش ها در روابط واشنگتن-اسلام آباد به سبب کشته شدن "اسامه بن لادن" رهبر القاعده در منطقه ابوت آباد از کاهش 75 درصدی کمک آمریکا به این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه نیشن، کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا لایحه مخارج نظامی را تصویب کرد و با تشکیل یک گروه دو حزبی به منظور بررسی نقش این کشور در افغانستان محدودیت هایی را در رابطه با کمک ایالات متحده به پاکستان اعمال کرد.

نمایندگان مجلس آمریکا تاکید کردند "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا باید پروسه خروج تدریجی نظامیان از افغانستان را آغاز کرده و میزان هزینه ها در پاکستان را بررسی کند.

پس از آنکه مجلس نمایندگان آمریکا مخارج نظامی سال مالی 2012 را تنها 649 میلیارد دلار از جمله 118 میلیارد دلار برای هزینه های جنگ در کشورهای مختلف اعلام کرد، نمایندگان نگرانی های خود را درباره جنگ افغانستان ابراز کردند.

گفته می شود که این لایحه در زمان ارائه گزارش دولت اوباما به کنگره درباره هزینه های نظامی در پاکستان، 75 درصد کمتر از 1.1 میلیارد دلار کمکی باشد که قرار بود دولت آمریکا به این کشور اعطا کند.

سنا هنوز تصمیم نهایی خود را درباره این لایحه نگرفته، اما کنگره آمریکا باید پیش از ارسال این لایحه به اوباما به توافق کلی برسد.

به نوشته نیشن، مخارج نظامی سال مالی 2012 آمریکا حدود 22 میلیارد دلار کمتر از هزینه های سال مالی 2011 است و دلیل اصلی آن کاهش هزینه های جنگ عراق است.

این درحالیست که احتمال افزایش هزینه های جنگ افغانستان وجود دارد و این جنگ به پرهزینه ترین جنگ برای آمریکا در سال 2010 پس از اعزام 30 هزار نظامی به این کشور جنگ زده و آغاز عقب نشینی نیروها از عراق تبدیل شد.



نظر شما :