ادعای علاوی علیه ایران

۲۶ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۳:۵۰ کد : ۱۳۸۱۶ سرخط اخبار
رئیس فهرست العراقیه که به شدت مورد حمایت برخی رژیمهای عربی و آمریکا قرار دارد، در ادامه تلاشهای منفی علیه دولت منتخب نوری المالکی، اتهامات و ادعاهای بی اساس خود را تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه العربیه،"ایاد علاوی" مدعی شد : ناقوس خطر در عراق به صدا درآمده است، زیرا خفقان شدیدی هم اکنون بر عراق حاکم است.

وی ضمن طرح ادعاهای تکراری اش درباره ایران این بار پای سوریه را هم به میان کشید و ادعا کرد که دولت کنونی عراق حاصل توافق ایران و سوریه است.

علاوی در ادامه تلاشها برای بی ثبات کردن عراق از نظر سیاسی گفت : دولت مشارکت ملی درکار نخواهد بود و ما موضوع رای عدم اعتماد به دولت در پارلمان یا دعوت به برگزاری انتخابات زودهنگام را دنبال خواهیم کرد.

رئیس فهرست العراقیه در توجیه شکست در دستیابی به اهداف بلندپروازانه اش ادعا کرد: خفقان حاکم درعراق پس از انتخابات پارلمانی در ابعاد گسترده ای حاکم شده و تشکیل دولت و دیگر زمینه ها را بی نصیب نگذاشته است. پستهای سیاسی در عراق بر اساس طایفه گری تقسیم شده است.

شایان ذکر است که رئیس فهرست العراقیه که یکی از موانع اصلی تشکیل دولت عراق بود، با حمایتهای آمریکا و برخی رژیمهای عربی از جمله عربستان به مواضع خصمانه خود علیه دولت منتخب عراق ادامه می دهد.

نظر شما :