تقدیر استاندار استانبول از فعالیت‌های فرهنگی ایران

۲۸ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۳۸۳۱ سرخط اخبار
 استاندار استانبول با حضور در سرکنسولگری کشورمان در این شهر، از فعالیت‌ها و تلاش‌های سرکنسولگری کشورمان در پیشبرد و ارتقاء روابط دو کشور طی سال‌های اخیر تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «حسین آونی موتلو» استاندار استانبول با حضور در سرکنسولگری کشورمان در این شهر و دیدار با محمود حیدری سرکنسول کشورمان، از فعالیت‌ها و تلاش‌های سرکنسولگری کشورمان در پیشبرد و ارتقاء روابط دو کشور طی سال‌های اخیر تقدیر کرد.

محمود حیدری سرکنسول کشورمان در این دیدار، با تشریح روند شکوفایی و ارتقاء مبادلات فیمابین و با اشاره به جایگاه و نقش برجسته استانبول در روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دوکشور، حضور استاندار استانبول در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران را حامل پیام صمیمیت و دوستی و نشانگر اهتمام وی به توسعه مناسبات با کشورمان توصیف کرد.

استاندار استانبول نیز با تأکید بر جایگاه و اهمیت ایران در روابط خارجی ترکیه و اشاره به علاقه قلبی خود به حضور در سرکنسولگری کشورمان علیرغم مشغله کاری فراوان، اظهار داشت: مرزهای دو کشور پیوسته مرز صلح و دوستی بوده و امیدوارم با روند فعلی توسعه مناسبات، دو کشور به رکوردهای جدیدی در زمینه مبادلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دست یابند و این روابط به الگو و نمونه‌ای در زمینه روابط بین کشورها و ملت‌های مسلمان تبدیل شود و موجب تجانس هر چه بیشتر و افزایش رفاه دو ملت شود.

استاندار استانبول پس از دیدار با سرکنسول کشورمان، از بخش‌های مختلف بنای تاریخی سرکنسولگری کشورمان که در منطقه مهم سیاسی و گردشگری این شهر قرار دارد بازدید به عمل آورد.


نظر شما :