استقبال قطر از گسترش روابط با ایران

۲۸ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۴ کد : ۱۳۸۳۲ سرخط اخبار
 نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی که استاندار کرمان را به همراه هیئت بزرگ تجاری و بازرگانی این استان در سفر به دوحه همراهی می‌کنند، با «عیسی بن ربیعه الکواری» نایب رئیس مجلس شورای قطر دیدا و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، عیسی بن ربیعه الکواری، در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سطح خوب روابط سیاسی بین دو کشور تقدیر و خاطر نشان کرد: در این راستا روابط صمیمی بین دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمد بن مبارک الخلیفی رئیس مجلس قطر وجود دارد و سفرهای رؤسای مجالس دو کشور به دوحه و تهران و همچنین همکاری‌ها و رایزنی‌های دوجانبه در محافل منطقه‌ای و بین‌المللی نشانگر این امر است.

نایب رئیس مجلس شورای قطر، همچنین بر ضرورت توسعه و گسترش روابط بین ایران و قطر در بخش‌های اقتصادی و تجاری تأکید و نقش مجالس دو کشور در تسریع و تسهیل این روند را مهم و موثر توصیف کرد.

غلامرضا کرمی نماینده کرمان و عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با خوب توصیف کردن روابط سیاسی فیمابین تهران و دوحه، بر اهمیت توسعه همه جانبه روابط ایران و قطر بویژه در عرصه‌های اقتصادی و بازرگانی تأکید کرد.

کرمی ثبات و امنیت منطقه را ثبات و امنیت جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: امنیت پیش نیاز اصلی توسعه، پیشرفت و آبادانی در منطقه است که باید توسط کشورهای منطقه تأمین شود.

وی همچنین با اشاره به تحولات جاری در منطقه و جهان عرب، بر نقش مجالس کشورها در تثبیت مردمسالاری و نیز تحقق مطالبات مشروع و قانونی مردم در جهت عدالت اجتماعی، اقتصادی و مشارکت مردم در امورشان تأکید کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین با اشاره به تعاملات و روابط خوب رؤسای مجالس دو کشور بر ضرورت تداوم این روابط بویژه در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، در راستای حمایت از مصالح و منافع جهان اسلام تأکید و آمادگی کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی برای تعامل و همکاری با کمیسیون مربوطه در مجلس شورای قطر را اعلام کرد.

در این دیدار همچنین حجت الاسلام و المسلمین امیری نماینده کهنوج و حسن پور نماینده سیرجان و بافت و حجت الاسلام سید جواد موسوی مدیر کل صداوسیمای مرکز کرمان دیدگاه‌های خود را در ارتباط با تعاملات دیرینه و صمیمی مردم استان‌های جنوبی از جمله کرمان با مردم قطر بویژه در بحث گردشگری، تجارت، بازرگانی، ظرفیت‌های استان کرمان به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ صنعتی و معدنی و کشاورزی کشور و آمادگی استان برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران، تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی قطر و نیز آمادگی کرمان برای تأمین نیازهای اقتصادی، تجاری، صنعتی و معدنی قطر در روند توسعه و پیشرفت و سازندگی این کشور در امور زیربنایی را مطرح و تشریح کردند.


نظر شما :