سفر قائم مقام صالحی به مسکو

۲۸ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۸ کد : ۱۳۸۳۴ سرخط اخبار
 قائم مقام وزارت خارجه کشورمان برای گفت‌وگو با مقامات روسیه و شرکت در اجلاس بین‌المللی اقتصاد، وارد مسکو شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سید امیر منصور برقعی، به منظور شرکت در اجلاس بین‌المللی اقتصاد که در شهر سن پترزبورگ برگزار می‌شود به روسیه رفت.

مقامات و شخصیت‌های برجسته خارجی در اجلاس بین‌المللی اقتصاد، سیاست‌ها و دیدگاه‌های مهم درباره تحولات و روند اقتصاد جهانی را تبیین و راهکارهای مورد نظر برای پیشبرد و حل و فصل مسائل اقتصاد جهانی را ارائه خواهند کرد.

قائم مقام وزارت امور خارجه ایران نیز قرار است در این اجلاس، دیدگاه جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات و مسائل مهم اقتصاد جهانی را تشریح کند.

برقعی در اولین روز سفر کاری با «ویکتور مل نیکوف» معاون رئیس کل بانک مرکزی روسیه و «الکسی بارادفکین» معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و درباره مناسبات و روند همکاری‌های دوجانبه مسکو - تهران بحث و تبادل نظر می‌کند.

پیگیری نکات مورد توافق روسای جمهور دو کشور ایران و روسیه در حاشیه اجلاس آستانه و بررسی راهکارهای مناسب به منظور ایجاد تسهیلات و تسریع در روند توسعه همکاری و اجرای توافقات در حوزه‌های مورد علاقه و متنوع سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور از جمله مهمترین محورهای گفت‌وگوی برقعی با مقامات روس خواهد بود.


نظر شما :