تصویب قطعنامه تبیین ساختار شورای حقوق بشر

۲۸ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۳۸۳۶ سرخط اخبار
 به رغم مخالفت ها و کارشنکنی های آمریکا، کانادا و رژیم صهیونیستی قطعنامه تبیین ساختار شورای حقوق بشر با رای اکثریت کشورهای عضو سازمان ملل به تصویب رسید و شکستی دیگر برای کاخ سفید و همپیمانانش رقم خورد.

به گزارش ایرنا عصر جمعه به وقت محلی، رای گیری در خصوص تبیین ساختار، وظایف و حیطه اختیارات شورای حقوق بشر در مجمع عمومی سازمان ملل به رای گیری گذاشته شد و با 154 رای موفق در مقابل 4 رای مخالف آمریکا، کانادا، رژیم صهیونیستی و یک کشور دیگر به تصویب رسید.

بررسی ساختار جدید شورای حقوق بشر در آذرماه سال گذشته شروع شد و بیش از 9 نشست رسمی و دهها نشست غیر رسمی برای مشخص کردن چارچوب های آن برگزار شد اما به دلیل زیاده خواهی آمریکا، رژیم صهونیستی و کانادا در مقابل اراده جامع جهانی قرار گرفتند و تلاش کردند مانع از تصویب آن شوند.

نمایندگان آمریکا، کانادا و رژیم صهیونیستی در نشست های کارشناسی شرکت نمی کردند و تمام توان خود را برای مخالفت و جلوگیری از تصویب قطعنامه بکار گرفتند.

اما با تصمیمی و اراده قاطع کشورهای عضو سازمان ملل بار دیگر تلاش های آمریکا و دوستانش با شکست مواجه شد و ناکامی دیگر به زیاده خواهی آنان افزوده شد.


نظر شما :