ارتش پاکستان ادعاهای امریکا را رد کرد

۲۸ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۵ کد : ۱۳۸۳۸ سرخط اخبار
 ارتش پاکستان گزارش رسانه های آمریکایی که حاکی از وجود عناصری در نیروی امنیتی پاکستان که به تروریست ها برای فرار و ساخت مواد منفجره در کارخانه ای در مناطق قبایلی در این کشور کمک می کنند, را رد کرد.

به گزارش ایرنا , رسانه های ایالت متحده از زبان یکی از مقامات امریکایی اعلام کرد که 'لئون پانتا' رییس سازمان سیا در سفر اخیر خود به پاکستان, عکس های ماهواره ای از دو کارخانه ساخت بمب ارائه داده است که جاسوسان آمریکایی چند هفته پیش از سازمان اطلاعاتی پاکستان در خواست حمله به آنها را کرده بودند.

به گفته نیویورک تایمز وقتی که نیروهای پاکستانی به آنجا رفتند اثری از شبه نظامیان نبود و این سوال برای مقامات آمریکایی به وجود آمده که شاید کسی در نیروهای اطلاعاتی پاکستان آنها را از این حمله مطلع ساخته باشد.

بنا به اعلام رسمی ارتش پاکستان این ادعا از اساس غلط ، مخرب و خالی از حقیقت است.

منبع مطلع در ارتش پاکستان در توضیحات بیشتر گفت: نیروهای اطلاعاتی اخباری درباره چهار مظنون که متهم به ساخت تجهیزات 'آی ای دی' هستند را دریافت کرده و تحقیق و عملیات در مورد آنها آغاز شده است .

به گفته این سخنگو دو نفر از آنها به عنوان تجهیز و ساخت آی ای دی شناخته و توسط نیروهای دولتی بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفتند.

منبع اطلاعاتی در پاکستان نیز گفت : تایمز در گزارش خود آورده که مدتی بعد از این حمله , پاکستان مبلغ سیصد میلیون دلار برای هزینه استقرار بیش از صد هزار سرباز در امتداد مرز با افغانستان مقرر کرده است که این موضوع هم یکی از ادعاهای بی اساس این کشور و رسانه های آن است.

رسانه های آمریکایی ادعا کردند که کارخانه های ساحت آی ای دی در وزیرستان که بسیاری از شبه نظامیان در آنجا سکونت دارند ,واقع شده است.


نظر شما :