مشکلات روسیه برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی

۳۰ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۵ کد : ۱۳۹۱۶ سرخط اخبار
 وزیر اقتصاد روسیه هشدار داد اگر مسائل مربوط به پیوستن روسیه به سازمان تجارت جهانی تا پایان جولای حل نشود پیوستن مسکو به این سازمان چند سال دیگر به تاخیر می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، روسیه قصد دارد تا ماه دسامبر 2011 به عضویت سازمان تجارت جهانی پذیرفته شود ولی الویرا نابیولینا وزیر اقتصاد روسیه تاکید کرد مسائلی مثل کشاورزی، رژیم خودروسازی و مونتاژ خودرو و همچنین مسائل مربوط به کنترل واردات مواد غذایی و دام از جمله چالشهای موجود برای پیوستن روسیه به سازمان تجارت جهانی به شمار می روند .

وی تصریح کرد ما باید با شرکای تجاری خود تا پایان ماه جولای بر سر اختلافات موجود به توافق نهایی دست یابیم . اگر این توافقات تا پایان جولای به دست نیاید به نظر من پیوستن روسیه به سازمان تجارت جهانی بار دیگر چند سال به تاخیر خواهد افتاد .

وی افزود سقف زمانی مشخص شده برای مذاکرات پیوستن روسیه به سازمان تجارت جهانی اهمیت زیادی دارد . اگر نتوانیم نظر مساعد شرکای تجاری روسیه را تا اواسط جولای برای امضای توافقنامه تجاری جلب کنیم روند پیوستن مسکو به دبلیو تی او بار دیگر به تاخیر خواهد افتاد .

به اعتقاد منابع آگاه اگر روسیه نتواند تا شش ماه دوم 2011 به نتیجه مشخصی برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی دست یابد با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روسیه و آمریکا پیوستن این کشور به دبلیو تی او با چالشها و مشکلات تازه ای روبرو خواهد شد .

اقتصاد 1.5 تریلیون دلاری روسیه از ژوئن 1993 میلادی تا کنون برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی تلاش می کند. روسیه بزرگترین اقتصاد جهان است که هنوز نتوانسته است به عضویت این سازمان 153 کشوری پذیرفته شود.


نظر شما :