واکنش نمایندگان به برخوردهای اخیر با صالحی

۳۰ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۵۸ کد : ۱۳۹۱۷ سرخط اخبار
 تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به حاشیه سازی برخی نمایندگان برای وزارت امورخارجه و انتصابات داخلی این وزارت خانه، این امر را مورد نکوهش قرار دادند و مغایر با توصیه های مقام معظم رهبری خواندند.

به گزارش ایرنا، درپی اظهارات برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به انتصاب معاونت اداری و مالی وزارت امورخارجه و اتهام زنی آنها،روز یکشنبه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی به این اظهارات و مواضع و مغایرت آن با توصیه های موکد مقام معظم رهبری، واکنش نشان دادند.

*نماینده مردم کرج در مجلس :‌مجلس شورای اسلامی تریبون نظام است

' فاطمه آجرلو' نماینده مردم کرج درمجلس شورای اسلامی گفت:‌صحبت کردن پشت تریبون مجلس هزینه زیادی تحمیل می کند چراکه این تریبون ، تریبون نظام است.

به گزارش یکشنبه شب گروه اخبار شب ایرنا ، درپی صحبت های 'احمد توکلی' نماینده مجلس شورای اسلامی درباره انتخاب محمد شریف ملک زاده به سمت معاون اداری مالی وزارت خارجه ، فاطمه آجرلو اظهارداشت:‌ مسلمان باید از تهمت زدن دوری کند.

نماینده مردم کرج درمجلس شورای اسلامی افزود:‌ مقام معظم رهبری در سالگرد افتتاح مجلس چند توصیه به مجلسیان و دولت داشتند و فرمودند به سراغ کارهایی بروید که همگرایی را نزدیک کند و از مواضع تهمت زدن به یکدیگر دوری کنید.

وی تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید از اختلاف و تفرقه و هرچیزی که باعث می شود مردم ناامید شوند پرهیزکنند و مجلسیان و دولت باید فرامین مقام معظم رهبری را را با جان و دل بپذیرند.

آجرلو افزود:‌ اگر هم اختلافی وجود دارد نباید پشت تریبون مجلس شورای اسلامی مطرح شود باید با رییس جمهور جلسه غیرعلنی تشکیل داد و با همگرایی و وحدت آن را حل کرد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌اگر کسی متخلف است باید دستگاه قضایی ورود کند و اگر کسی حتی حکم بدوی درباره اش صادر شده و قطعی هم نشده نباید رسانه ای شود و باید از موضع تهمت دوری کرد.

وی افزود : ‌پشت تریبون مجلس نباید به هر کسی تهمت زد درصورتی که آن فرد حضور ندارد و نمی تواند از خود دفاع کند . از ائمه نقل شده که آبروی مسلمان از خون شهید ارجح تر است.

آجرلو اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما تهمت زدن هزینه بر نیست و هرکس به خود حق می دهد درباره افراد هرچه می خواهد بگوید و یا پشت تریبون مجلس شورای اسلامی به هر بهانه ای تهمت بزند و هیچ مرجعی نیست که به این تهمت ها رسیدگی کند.

وی گفت: ولایت مداری در عمل است نه در حرف و این درصورتی است که مقام معظم رهبری بارها دوری از تهمت و تفرقه را به مسوولان نظام یاد آوری کرده اند.

آجرلو این سخنان را دفاع از شخص ندانست بلکه دفاع از حریم مجلس که عصاره فضایل ملت است و دفاع از اخلاقیات در جامعه اسلامی دانست.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت : هرکس در هرشغلی که هست باید اخلاق و تقوا را رعایت کند و در این صورت است که تهمت زدن از جامعه رخت بر می بندد.

*نماینده شیروان : برخی افراد اعتماد مردم به مسئولان را هدف گرفته اند

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت : برخی افراد با تشویش اذهان عمومی به گونه ای رفتار می کنند که گویا هدف آنان شکستن اعتماد مردم به مسوولان است

محمدرضا حسین نژاد' یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامیدر بجنورد با انتقاد از این رویه بعضی نمایندگان مجلس اظهار داشت: بیان مسایل و مدعیات شائبه برانگیز از تریبون خانه ملت، بر فرض که درست هم باشد، یقینا خیرخواهانه نیست و می تواند حداقل به اعتماد مردم به مسوولان و مدیران خدشه وارد کند.

وی افزود:باتوجه به شرایط خاص منطقه و نیز وضعیت کشور که نیازمند تلاش همه قوای سه گانه برای رونق اقتصادی و خدمت به مردم است، روی آوردن به چنین مباحثی به هیچ وجه قابل توجیه نمی تواند باشد.

مخبر کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: البته دولت و مسوولان دولتی در پاسخگویی به این اتهامات و شبهات ظرفیت بالایی دارند و یقینا به آن پاسخ خواهند داد اما در این میان اعتماد مخدوش شده و فروشکسته مردم را براحتی نمی توان ترمیم کرد.

حسین نژاد گفت: نمایندگان مجلس باید با پرهیز از درافتادن در دام شیوه های ژورنالیستی غربی و اتهام زنی به دیگران، مسایل را طبقه بندی کرده و موضوعات را از طریق قانونی آن پیگیری کنند.

*نماینده خمینی شهر:مجلس نباید در جزئیات مدیریت وزارت امور خارجه دخالت کند

نماینده مردم خمینی شهر در خانه ملت، مجلس را از دخالت در جزئیات مدیریت وزارت خارجه بر حذر داشت.

'سید محمد جواد ابطحی' نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اقدام برخی نمایندگان را به جمع آوری امضا به منظور استیضاح وزیر امور خارجه اقدامی نادرست دانست و گفت: وقتی به وزیر اعتماد کردیم نباید به ریز کارهای او ایراد بگیریم، این جایگاه نمایندگی نیست.

نماینده مردم خمینی شهر با تاکید به لزوم دوری مجلس از مسایل حاشیه ای و فرعی، گفت: دوستان ما در مجلس باید با تدبیر بهتری به مسائل نگاه می کردند.

ابطحی با تاکید به اینکه با استیضاح کار حل نمی شود، اظهار داشت: نمایندگان نباید به این طریق با دولت مقابله کنند لذا وقتی رهبر معظم انقلاب بر تعامل میان مجلس و دولت تکیه می کنند مجلس نیز باید به گونه ای عمل کند تا رضایت رهبر معظم انقلاب را جلب نماید.

ابطحی در عین حال گفت: آقای صالحی هم می توانست انتخاب بهتری داشته باشد و از حاشیه برای وزارت خارجه پرهیز کند.


نظر شما :