تقدیر کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل از ایران

۳۰ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۳۹۱۸ سرخط اخبار
 نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ضمن قدردانی از اقدامات جمهوری اسلامی در قبال پناهندگان خارجی، گفت: ایران به خوبی وظایف انسانی خود را در این زمینه انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «برنارد دویل» نماینده جدید کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان امروز (یکشنبه) با علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه دیدار و اعتبارنامه خود را تقدیم وی کرد.

صالحی ضمن تبریک انتصاب دویل به این سمت ابراز امیدواری کرد شاهد پیشرفت و تحول در وضعیت پناهندگان و مهاجران در ایران و کشورهای همسایه باشیم.

وزیر امور خارجه به میزبانی از چند میلیون مهاجر افغان و دیگر ملیت‌ها در کشورمان اشاره کرد که طی چندین دهه از تمامی امکانات رفاهی، آموزشی و حتی تحصیلات دانشگاهی برخوردار بودند و این اقدام انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران برای همیشه در حافظه تاریخی ملت‌ها باقی خواهد ماند و جامعه بین‌المللی باید از این اقدام مهم و بزرگ جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در عین حال یادآور شد: البته کشورهای غربی به خاطر مباحث سیاسی حتی از انجام وظایف اولیه و قانونی خود دراین امر انسانی امتناع می‌کنند.

صالحی در این دیدار حضور نماینده سازمان ملل در امور پناهندگان را فرصتی برای رسیدگی بیشتر به امور پناهندگان و بازگشت شرافتمندانه آنها به موطن اصلی خود دانست.

برنارد دویل نماینده سازمان ملل در امور پناهندگان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشورمان، اقدامات جمهوری اسلامی ایران را مورد ستایش قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به خوبی وظایف انسانی خود را در این زمینه انجام داده است و من سعی می‌کنم در این مسئولیت جدید از حداکثر امکانات استفاده کنم تا وضعیت و مشکلات پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران را به سرانجامی برسانم.


نظر شما :