صحبت احمدی نژاد از ماهواره‌های بعدی ایران

۳۰ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۳۹۴۰ سرخط اخبار

رئیس جمهور‌ با اشاره به پرتاب ماهواره رصد ‌‌طی روزهای گذشته ‌تأکید کرد: در آینده نه چندان دور ماهواره‌های بزرگی به فضا خواهیم فرستاد که در ارتفاع 35 هزار کیلومتری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به زنجان، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور پیش از ظهر امروز دوشنبه طی سخنانی در مراسم بهره‌برداری از سدهای "گلاور " و "کینه‌ورس " در خصوص لزوم ساختن ایران گفت: دشمنان ملت ما از پیشرفت ملت ایران می‌ترسند. در اینکه ملت ایران دارای فرهنگ غنی الهی و ارزشمندی بوده و مایل به عرضه به همه بشریت است، کسی تردید ندارد.

وی ایران را کانون جوشش فرهنگ و تمدن غنی دانست و اظهار داشت: امروز فرهنگ اسلام ناب و ارزش‌های الهی از ایران می‌جوشد.

رئیس جمهور ادامه داد: دشمنان ما می‌دانند از معدود مناطقی و یا تنها منطقه‌ای هستیم که می‌توانیم فرهنگی را به بشریت عرضه کنیم که جایگزین فرهنگ مادی ضد‌بشری شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه یک فرهنگ و اندیشه تا در صحنه عمل الگوی ارزنده، موفق و متعالی ارائه ندهد، نمی‌تواند در صحنه تاریخ و جهان جای پایی برای خودش باز کند، خاطرنشان کرد: اگر امروز به گذشته خود و فرهنگ‌مان افتخار می‌کنیم، به خاطر اثرگذاری و ماندگاری آن و همچنین تأثیر آن در صحنه زندگی مردم است.

وی با اشاره به میراث علمی، فکری، معماری، هنری و صنعتی کشورمان یادآور شد: امروز هم اگر بخواهیم مکتب و فرهنگ خود را حفظ کرده و آنرا رشد دهیم و بخواهیم فرهنگ خودمان را به دنیا معرفی و ماندگاری‌شان را تضمین کنیم، باید در زندگی مردم اتفاق ارزنده‌ای بیفتد و باید کشوری سرشار از علم، ادب و پیشرفته بسازیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر بهترین اندیشه را به دست کشور فقیر بدهیم، نمی‌تواند آنرا حفظ و معرفی کند بنابراین ساختن ایران فقط کار اقتصادی و مادی نیست و در واقع کار فرهنگی و انقلابی است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دشمنان از ساخته شدن ایران می‌ترسند که اگر کشورمان ساخته و پیشرفته شود، پشتوانه مکتب ولایت و اهل بیت است، گفت: دشمنان از همین رو پیش از اینکه مکتب‌مان را بکوبند، به دنبال جلوگیری از ساختن کشور هستند و امروز هدف از این بداخلاقی‌ها جلوگیری کردن از پیشرفت ایران است.

وی ادامه داد: امروز حرکت سازندگی در ایران بسیار پرشتاب است و کارهایی که دیگران روزی آرزوی آن‌را داشتند و ناشدنی می‌پنداشتند، امروز به سرعت ملت ایران از آنها عبور می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به ارسال ماهواره رصد به آسمان طی روزهای گذشته اظهار داشت: امروز حلقه‌های حضور مقتدرانه ایران در فضا به سرعت تکمیل می‌شود.

احمدی‌نژاد گفت: همه فناوری‌هایی که برای فرستادن یک ماهواره بزرگ نیاز داریم، در کشور ساخته‌ایم و تجربه کرده‌ایم و شاهد بودیم که ماهواره رصد در اولین پرتاب در مدار قرار گرفت و امسال گام‌های بعدی را برمی‌داریم و در آینده نه چندان دور ماهواره‌های بزرگی به فضا خواهیم فرستاد که در ارتفاع 35 هزار کیلومتری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امروز روی ریل درست ساختن ایران قرار داریم و سرعت حرکت ما روز‌افزون است و باید آن‌را حفظ کنیم، خطاب به ملت ایران تصریح کرد: هر ایرانی در هر کجایی که مشغول هر کاری است، باید با این نگاه و جهت‌گیری کار کند. هر ایرانی یک قطعه از پازل بزرگ ایران است که هرکدام باید در جای خود قرار گیرد تا آن پازل بزرگ کامل شود.

احمدی‌نژاد گفت: تجربه نشان داد‌ ملت ما ظرفیت انجام کارهای بزرگ و ظرفیت پذیرش عدالت را دارد که باید حفظ کنیم.

 


نظر شما :