دیوید کامرون: به یونان پول نمی‌دهیم

۳۱ خرداد ۱۳۹۰ | ۲۳:۲۹ کد : ۱۳۹۸۸ سرخط اخبار

نخست وزیر انگلیس در بروکسل تاکید کرد که لندن هیچ کمک اقتصادی به یونان ارائه نخواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، "دیوید کامرون " وعده داد بسیار تلاش خواهد کرد تا در بروکسل مطمئن شود مالیات‌دهندگان انگلیسی بار هزینه کمک اقتصادی اروپا به یونان را به دوش نکشند.

وی همچنین گفت کاملا بر این باور است که انگلیس نباید در بسته کمک 12 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به یونان مشارکت داشته باشد.

نخست وزیر انگلیس افزود این پیام را به دیگر رهبران اتحادیه اروپا زمانیکه اوایل هفته آتی در بروکسل برای شورای اروپا گردهم می‌آیند، خواهد رساند.

کامرون در کنفرانسی که برای مدیران اجرایی توسط روزنامه تایمز تدارک دیده شده بود گفت: من کاملا بر این باورم که ما نباید در بسته کمک اقتصادی یونان مشارکتی داشته باشیم.

نخست وزیر انگلیس در حالی با کمک اقتصادی به یونان مخالفت می‌ورزد که صندوق بین‌المللی پول به رهبران اروپایی هشدار داده است پاسخ تعلل‌آمیز آنها به بحران اقتصادی یوان خطر به وجود آمدن دومین بحران اقتصادی در سه سال اخیر را بیشتر می‌کند.

به موازات آنکه وزرای دارایی اتحادیه اروپا در حال تصمیم ‌گیری برای اعطای دومین بسته کمکی به یونان در طول یکسال هستند و گفته می‌شود که کمک 12 میلیارد یورویی به آتن تا ماه آینده به تعویق افتاده است، اما "جان لیمپسکی " رئیس موقت صندوق بین‌المللی پول با انتقاد از عملکرد رهبران منطقه یورو وقوع بحران اقتصادی دیگری را هشدار داد.

 


نظر شما :