طارق عزیز: من را زودتر اعدام کنید

۲۷ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۸:۵۲ کد : ۱۵۵۵۴ سرخط اخبار
طارق عزیز وزیر پیشین امورخارجه عراق و معاون صدام حسین در نامه ای به نوری المالکی نخست وزیراین کشور، خواهان اجرای هر چه سریع تر حکم اعدام خود شد.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری الجزیره صبح پنجشنبه در این خصوص نوشت: بدیع عارف وکیل طارق عزیز خاطرنشان ساخت که عزیز از وی خواسته است نامه ای به نوری المالکی نخست وزیر عراق بنویسد تا او دستور دهد در سریع ترین زمان ممکن ، حکم اعدامش اجرا شود زیرا وضعیت جسمانی وی بسیار بد و وخیم است.

عارف تاکید کرده است که موکلش از بیماری دیابت، فشارخون بالا و تپش قلب، زخم معده، پروستات و ...رنج می برد.

عزیز همچنین از طریق وکیلش دو نامه به جلال طالبانی و مسعود بارزانی نوشته و از حسن الشمری وزیر دادگستری به دلیل خوش رفتاری با وی در داخل زندان تشکر کرده است.

شایان ذکر است، پیش از این خانواده طارق عزیز از جامعه بین الملل و سازمان های حقوق بشر خواسته بودند که بر دولت عراق فشار آورند تا هر چه سریع تر وی را آزاد کنند زیرا وضع جسمانی وی بسیار وخیم است و امکانات پزشکی لازم در اختیار او نیست.

دادگاه عالی جنایی عراق در 26 ماه اکتبر سال گذشته ، طارق عزیز و شماری از مقامات سابق رژیم صدام را به اعدام با طناب دار محکوم کرد.

طارق عزیز ( 74 ساله ) که در سال 2003 میلادی خود را تسلیم نیروهای آمریکایی کرد، تنها مقام مسیحی در زمان رژیم صدام بود و پیش از این به اتهام کشتار دهها نفر از بازرگانان در سال 1992 میلادی به 15 سال زندان محکوم شده بود.
 

نظر شما :