جمع آوری هزاران امضا برای لغو ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان

۱۶ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۶۰۸۰ سرخط اخبار

درآستانه بازگشایی مدارس در جمهوری آذربایجان روزنامه 'اکسپرس' چاپ باکو در آخرین شماره خود به نقل از مرکز دفاع از آزادی های اعتقادی، دینی و آزادی وجدان نوشت: بیش از132 هزار امضا برای لغو ممنوعیت حجاب در دبیرستان های دخترانه جمع آوری شده است.

به گزارش ایرنا به نوشته این روزنامه تمام این اسناد به نهاد ریاست جمهوری آذربایجان ارسال شده است.

اکسپرس نوشت، با اجرای این طرح هم اکنون بیش از 132 هزار امضا از شهروندان آذری بدون توجه به عقاید و دیدگاه های شخصی آنها جمع آوری شده است و دست اندرکاران این طرح آن را به عنوان وحدت جامعه آذربایجان ارزیابی می کنند.

در گزارش مرکز دفاع از آزادی های اعتقادی، دینی و وجدان به برخورد مثبت مقامات جمهوری آذربایجان با این طرح صلح جویانه وعدم بی توجهی مقامات این کشور به محروم ماندن دختران دانش آموز از ادامه تحصیلات با توجه به نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی در جمهوری آذربایجان، اظهارامیدواری شده است.

آبان ماه سال گذشته وزارت تحصیل جمهوری آذربایجان با صدور دستورالعمل لزوم یکنواخت شدن لباس برای دانش آموزان دختر در دبیرستانهای این کشور، عملا دختران محجبه را از حاضر شدن بر سر کلاس ها محروم کرد و از آن زمان تاکنون بسیاری از دینداران و اسلامگراهای این کشور با اعتراضات خود به دنبال لغو این ممنوعیت هستند.

آغاز سال تحصیلی مدارس جمهوری آذربایجان هرسال مصادف با روز 15 سپتامبر (24 شهریور ماه) است. 

 

نظر شما :